1. Apríl: O2 zavádí FUP na hlasové služby. Obtěžující hovory přetěžovaly síť

Od 1. dubna 2014 zavádíme v síti O2 významnou novinku v tarifech - limit FUP, dříve obvyklý pouze pro datové připojení, se nyní uplatní také na hlasové hovory. "Pečlivě jsme analyzovali, jaké typy hovorů nejvíce přetěžují naši síť a snižují tak spokojenost našich zákazníků," vysvětluje Petr Plováček, ředitel technické divize O2. "Na základě toho jsme hlasový provoz rozřadili do tzv. zón, které budou podléhat omezení provozu."

Technici O2 například zjistili, že k přetížení sítě dochází každý den pravidelně po osmé hodině večerní. To když se manželky snaží své manžele dostat domů z restauračních zařízení. "Abychom uvolnili naši síť pro jiné, důležitější hovory, omezíme počet hovorů v zóně 'Manželka' podle zvoleného tarifu na patnáct až pět měsíčně," doplňuje Plováček s tím, že pojem FUP, tedy Fair User Policy, tímto opatřením nepochybně dostojí svému významu.

Oproti datovým tarifům platí v případě hlasového FUP jedna zásadní změna - čím méně zákazník za paušál zaplatí, tím vyšší limit hovorů na něho bude uplatněn. O2 tak tímto opatřením hodlá motivovat zákazníky ke zvýšení měsíční útraty.

Klepněte pro větší obrázek 

Pro skutečně náročné uživatele je připraven k dispozici za příplatek 50 korun měsíčně nadstavbový balíček ZERO, zajišťující nulový FUP.

Hovory od šéfů jsou minulostí

"Další oblastí, na kterou se zaměřujeme, jsou hovory od nadřízených. Ty zatěžují síť O2 zpravidla v pracovní době, a to často nad mez, kterou by naši zákazníci byli ochotní snášet. Důsledkem často bývají hovory předčasně ukončené ve vzteku, stres našich zákazníků a s tím neúměrně zvýšený příchozí provoz na naše call centra," upozorňuje dále Plováček s tím, že zákazníci si svůj vztek vybíjí na bezplatných linkách podpory O2, čímž firmě zásadně zvyšují provozní náklady.

Jako další novinku proto O2 zavádí rozšiřující balíčky, které si mohou zákazníci přiobjednat nad rámec standardních tarifů. Nová řada balíčků nese označení 'Šéf'."

Klepněte pro větší obrázek

Hlasový FUP i pro firemní zákazníky

O2 je vždy první v inovacích, a proto zavádí hlasový FUP i pro své firemní zákazníky."Z našeho pravidelného průzkumu zákaznické spokojenosti Customer Satisfaction Survey jasně vyplynulo, že zejména ke konci každého měsíce roste u naší firemní klientely, nejčastěji ze segmentu malých a středních podniků, rapidně počet obtěžujících hovorů ze strany věřitelů a dodavatelů. S ohledem na limity naší sítě jsme se proto rozhodli zakročit i zde," uvedl ředitel firemní divize O2 Vít Hubert. Pro firemní zákazníky tak zavádíme nové nadstavbové balíčky řady "Věřitel".

Klepněte pro větší obrázek

"Pro spokojenost našich zákazníků bychom udělali všechno," říká Vít Hubert. "Věříme, že z nové nabídky tarifů si vybere každý." O2 plánuje nabídku tarifů s hlasovým FUP dále rozšiřovat podle aktuální potřeby. Již nyní například vyvíjí tarif, který omezí hovory od příbuzných v době Vánoc.

Témata článku: Tiskové zprávy