10 nejžhavějších trendů pro rok 2014 podle Ericssonu

Se skončeným rokem 2013 rekapituluje také společnost Ericsson. Jeho ConsumerLab z nasbíraných dat předpovídá, jaké budou v roce 2014 nejžhavější spotřebitelské trendy v používání informačních a komunikačních technologií. Ericsson ConsumerLab se už 15 let zabývá zkoumáním lidských hodnot, chování, způsoby využívání produktů a služeb.

Klepněte pro větší obrázek
Celou zprávu v PDF najdete zde

1. Aplikace změní celou společnost
Aplikace jsou nyní pro uživatele smartphonů důležitější než to jaký typ telefonu mají. Lidé masivně požadují aplikace pro všechna odvětví, přes nakupování, péči o rodinu a blízké až po komunikaci s úřady.

2. Lidské tělo se stává novým heslem
52 % uživatelů smartphonů deklaruje, že chce využívat biometrické otisky namísto hesla. 48 % z nich má zájem o snímání duhovky. Celkem 74 % respondentů deklaruje, že v roce 2014 budou biometrické smartphony hlavním proudem.

Klepněte pro větší obrázek 
Zhruba polovina respondentů vyjádřila potřebu nahradit stávající hesla biometrikou.

3. Kvantifikace nás samotných
Krevní tlak, puls, naše kroky, to jsou některé příklady toho, jak se stále více měříme pomocí mobilních zařízení. Celkem 40 % uživatelů smartphonů má zájem, aby telefon monitoroval všechny jejich biologické a fyzické procesy a pohyby.

Klepněte pro větší obrázek
Jaký je vlastně náš zájem o nositelnou elektroniku, která nás sleduje na každém kroku a vleze s námi i do postele?

4. Pokrytí internetem předpokládáme všude
Počet čárek na našem telefonu již nejsou důkazem pro dobré internetové pokrytí. Z výzkumu ConsumerLab vyplynulo, že nejhorší internetové pokrytí je v metru.

5. Smartphony pomáhají snižovat digitální propast
To, že je nyní smrtphone dostupný prakticky pro každého z nás znamená, že není již potřeba nákladných zařízení pro využívání internetových služeb. Celkem 51 % všech spotřebitelů uvádí, že jejich telefon je nejdůležitější technologií a pro mnohé se stává primárním k využívání internetu.

Klepněte pro větší obrázek 
Primární zařízení používané pro online aktivity.

6. Výhody online převažují nad obavami
..přestože 56 % všech uživatelů internetu je znepokojeno ohledně míry ochrany jejich soukromí, pouze 4 % z nich deklarují, že by internet v budoucnu používali méně. Místo toho uživatelé minimalizují riziko tím, že značně omezili uvádění svých osobních údajů.

7. Video na povel
přestože máme nyní podstatně širší výběr toho, co chceme sledovat, jsme stále více ovlivňováni ve své volbě našimi přáteli. 38 % respondentů tvrdí, že sleduje videoklipy doporučené jejich kamarády a přáteli.

8. Vidět na datové přenosy
Celkem 48 % spotřebitelů používá aplikace, aby lépe pochopili svou spotřebu dat. Zatímco 41 % chce vědět, kolik dat spotřebují, 33 % se chce ujistit, že data byla účtována správně.

9. Čidla všude
Čidla se stávají součástí našeho každodenního života. 60 % respondentů věří, že do roku 2016 budou čidla obsažena všude od zdravotnictví, přes veřejnou dopravu, auta, domovy i naše pracoviště.

Klepněte pro větší obrázek
Předpověď dostupnosti interaktivních senzorů.

10. Spustit, zastavit a po chvíli pokračovat jinde
Spotřebitelé neustále mění svá zařízení a místa odkud sledují jeden obsah.

Zdroj: zpráva 10 Hot Consumer Trends a tisková zpráva společnosti Ericsson

Témata článku: Ostatní

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • georgeen 15. 1. 2014 11:50:33
    A co internetové telefonování? To nebude trend? Zvlášť u nás, kdy po aukci...