20 MB jen za přihlášení. Proč Můj Vodafone „strašně žere data“?

MobilManiak Marek si postěžoval, že aplikace Můj Vodafone „strašně žere data“. Jinými slovy, po nedávné aktualizaci má enormní spotřebu dat, jen přihlášení prý vyjde na 20 MB a za týden to dělalo 260 MB za několikerou kontrolu stavu volání a SMS. Podívali jsme se problému na zoubek…

  1. Provoz aplikace se nepočítá do FUP limitu (a platí to i v zahraničí).
  2. Zvýšený datový tok aktuální verze aplikace souvisí s vánoční akcí. Vodafone totiž dárečky zabalil právě do aplikace a prezentovány jsou formou videí, která se stahují hned po spuštění na pozadí, aby byla připravená, až budou potřeba.
Klepněte pro větší obrázek
Ve Vodafonu o situaci vědí, na Twitteru ji nevysvětlili příliš obratně, na náš dotaz už byli sdílnější.

Operátor mohl videa integrovat přímo do instalačního balíku, ale stahování aplikace spotřebovává data z FUP limitu. Kdežto když se stahují až po spuštění aplikace, FUP neovlivní. Instalátor aplikace má 14 MB, s videi to bylo asi 100 MB.

Takže i když různé statistické nástroje v rámci jednotlivých mobilních operačních systémů zaznamenají zvýšený datový provoz, neznamená to, že všechna data zaplatíte, resp. že se odečtou z FUP limitu.

Témata článku: Mobilní aplikace, Vodafone

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • PatrikX6 15. 11. 2015 17:56:23
    Vaše stránky jsou také nechutně přeplácané reklamou a tím žerou zdejším...
  • XLADI 12. 11. 2015 17:50:55
    FUP a datové objemy paušálů musí být nízké, protože by to síť nevydržela...
  • DeeJay.DEFFI 12. 11. 2015 17:11:50
    Mám podobnou zkušenost s aplikací Můj T-Mobile, na pozadí během měsíce...

Určitě si přečtěte