Sony Ericsson preventivně upozornil své investory na poněkud horší výsledky než by si představovali. Stalo se tak před blížící se červencovou zprávou o příjmech a celkovém hospodaření společnosti za druhý kvartál letošního roku. Vše totiž směřuje k tomu, že dobré výsledky z loňska švédsko-japonský výrobce letos nezopakuje. Zatím to vypadá tak, že počet prodaných přístrojů v druhém čtvrtletí klesnul meziročně o více než 24 milionů, přičemž navíc zdá se klesne i průměrný příjem z jednoho přístroje. Zatímco na začátku letošního roku inkasoval výrobce za jeden prodaný přístroj v průměru 192 dolarů, nyní tato částka poklesla na 181 dolarů.
Málo nových modelů a pomalé inovace se vymstily Motorole, že by déjà vu? • Konečný graf s tržními podíly za Q1 2008, Sony Ericsson má 8% podíl
Nebylo by asi těžké připsat současnou situaci Sony Ericssonu na vrub ekonomické situaci ve světě, zakopaný pes ale bude spíše někde jinde. V první řadě zde máme málo nových modelů, které se navíc dostávají na trh se zpožděním, málo inovací jako například chybějící GPS, čímž se dostáváme k atraktivitě konkurenčních modelů jak z finské stáje, tak z dílen Jihokorejců. To lze ostatně dobře pozorovat z nedávné analýzy, která ukázala, že Nokia dokáže stabilně udržet vysoký tržní podíl a Samsung s LG rostou právě na úkor Sony Ericssonu a tápající Motoroly. Uvidíme, zda se ujmou nové modely a zda s očekáváním vyhlížená Xperia dorazí včas.