„V reklamě se lže. Ale strašně....“ to jsou první slova nové televizní reklamní kampaně Vodafonu. Slova uslyšíme opět z úst herce Petra Čtvrtníčka a dá se předpokládat, že se bude jednat o další reklamu s vtipným podtextem, která vzbudí rozruch.
Kolem Petra Čtvrtníčka už ale přestanou pobíhat psíci. V novém spotu ztvárnil lektora, který vyučuje tzv. „reklamštinu“, tedy jazyk, jaký se běžně používá v reklamě. V nadcházející sérii reklamních spotů Vodafone otevřeně upozorňuje na marketingové praktiky, které se dlouhodobě používají na trhu a v důsledku tak podávají zákazníkům zavádějící informace.
„Naším cílem je vtipnou formou upozornit veřejnost, aby si dávala pozor na to, co se v reklamě říká. Chceme být k zákazníkům fér, a proto jsme otevřeli pomyslnou „Pandořinu“ skříňku reklamního žargonu, což z pozice jednoho z nejvýznamnějších zadavatelů reklamy na českém trhu samo o sobě vyžaduje notnou dávku odvahy,“ říká Martin Jaroš, ředitel pro reklamu Vodafonu.
Čtvrtníček jakožto lektor probírá v první lekci „reklamštiny“ například slovo „neomezeně“.Podle Vodafonu u někoho znamená neomezeně jak kdy a jak pro koho. „Zrovna tak je z našeho pohledu nesmyslné, aby se za nabídku, která se v reklamách leskne s přívlastkem zdarma, ve skutečnosti platilo,“ dodává Martin Jaroš.
Vodafone vytvořil spot ve spolupráci se svou reklamní agenturou Mark BBDO. Reklamu režíroval Viktor Pavlovič.