Amazon představil návrh systému letového provozu pro drony

Amazon se na konferenci NASA UTM  2015 (Unmanned Aerial System Traffic Management) pochlubil svoji vizí organizace letového provozu pro drony menších velikostí. Za oceánem se o tom diskutuje už delší dobu, s narůstajícím počtem všemožných kvadroptér na nebi a to včetně těch komerčních totiž bude za chvíli nutností vytvořit systém letových hladin podobných jako u klasického civilního a vojenského letectví.

Klepněte pro větší obrázek
Malé drony by měly podle Amazonu létat do 122 metrů nad povrchem. Při zemi se budou pohybovat ty hloupé, ve vyšších hladinách jen ty dostatečně chytré.

Amazon navrhuje vytvořit pásmo pro menší drony ve výšce 0 až 122 metrů. Tuto oblast pak bude oddělovat bezpečnostní 10m pásmo od běžného letového provozu (pilotované lety, velké bezpilotní letouny aj.)  

Pásmo pro drony by pak bylo rozdělené na dvě základní letové hladiny. V nejnižších výškách by se mohly pohybovat amatérské kvadroptéry ovládané zpravidla skrze Wi-Fi mobilním i telefony a od 61 metrů (200 stop) by pak bylo vyhrazené pásmo především pro rychlejší a dálkové spoje – třeba všemožné monitorovací a dovážkové drony).

Do vyšších hladin by také mohly jen ty drony, které by byly vybavené bezpečnostními autonomními systémy. V rychlé hladině okolo 100 metrů nad zemí by tak měly létat jen ty letouny, které by se uměly samy vyhnout překážkám (ptáci, ostatní bezpilotní letouny) a byly by také vybavené systémem V2V – přímé komunikace s ostatními letouny na obloze, čili by se mohly navzájem informovat o svých letech a minimalizovat riziko kolizních drah.

O konečné podobě systému dopravy nakonec rozhodne americký letecký úřad FAA a schéma by se mohlo stát modelem i pro další země světa.

Témata článku: Technologie, Droni

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Fre ddy 1. 8. 2015 22:56:30
    Dobře, dron 122m nad zemí, ale kde budeme létat my lidi. Pod těma dronama...
  • Tomáš Růžička 1. 8. 2015 17:50:34
    Nevím proč, ale tento článek mi připomíná čtvrteční článek na Živě:...
  • blaznivyslovak 1. 8. 2015 16:04:26
    "Tuto oblast pak bude oddělovat bezpečnostní 10m pásmo od běžného letového...

Určitě si přečtěte


Proč je vodotěsný mobil drahý

Proč je vodotěsný mobil drahý

28.  9.  2016 | Kůžel Filip | 42

Závody dronů míří na evropské obrazovky, chtějí být regulérním sportem

Závody dronů míří na evropské obrazovky, chtějí být regulérním sportem

Provozování civilních dronů je technologickým fenoménem dnešní doby. Filmaři i amatéři je používají k natáčení záběrů, jiní si zase užívají jejich leteckých vlastností a létají jen tak pro zábavu. Popularity se snaží využít mnohé organizace, nejviditelnější je asi Drone Racing League (Závodní liga dronů, DRL), která se ze závodění dronů snaží udělat běžnou sportovní disciplínu.

25.  9.  2016 | E15.cz , Tryner Miroslav | 5

Rekordmana v operační paměti má LeEco, ale brzy jej překoná Xiaomi

Rekordmana v operační paměti má LeEco, ale brzy jej překoná Xiaomi

** Kapacita operační paměti je snadno pochopitelný parametr, a tak jej výrobci mění na marketingovou zbraň. ** Praktický přínos je v oblastech nad 4 GB přinejmenším diskutabilní. ** LeEco má 6 GB RAM, Xiaomi připravuje 8 GB RAM a ve výhledu je i 12 GB

24.  9.  2016 | Kůžel Filip | 17