Apple se přiživuje na olympiádě. Přímo v Riu prodává řemínky k Apple Watch v barvách vlajek účastnických zemí

Jak na sebe upozornit a neinvestovat do toho moc peněz? To je klasická otázka, kterou řeší snad každá firma. V takovém případě se společnosti často obracejí na guerilla marketing a přesně to udělal v Apple při olympijských hrách v Riu

V obchodě Apple Store, jen šest kilometrů od olympijské vesnice, prodává exkluzivní „olympijské“ řemínky na Apple Watch, které jsou v barvách vlajek čtrnácti soutěžních států. Sportovci i běžní občané tak jejich nošením mohou dát najevo podporu své zemi. Řemínky se rychle chytly a řada olympioniků s nimi již byla viděna.

Klepněte pro větší obrázek
Sprinter Trayvon Bromell ukazuje svůj řemínek na Apple Watch v barvě vlajky USA

Jenže největší sponzoři jako Samsung obvykle za možnost prodávat předměty s olympijskou tématikou platí i více než sto milionů dolarů a Apple nezaplatil nic. Jak to? Nepoužil při propagaci pásků logo olympijských her ani Rio 2016, ani se nesnažil napodobit vzhled propagačních materiálů. Prostě jen vytvořil věc v barvě národních vlajek, která, byť je cílena na olympijské hry, vlastně s olympijskými hrami nic společného nemá.

“Neporušují žádná pravidla, ale je to hodně na hraně. Hodně mi to připomíná guerilla marketing,” uvedl Jeff Benz, bývalý poradce amerického olympijského výboru, agentuře Reuters. I bohatá firma jako Apple ráda ušetří sto milionů dolarů. Zvlášť když tržby z prodeje iPhonů, na kterých stojí ze dvou třetin hospodaření celé firmy, kvartál od kvartálu klesají.

Témata článku: Apple, Příslušenství, Nositelnosti

53 komentářů

Nejnovější komentáře

  • _John_Returns_ 12. 8. 2016 20:01:44
    Hlavně Applu nenaletět, pozor. Jsou to šejdíři. Odebrali i dírku na...
  • littlecake 12. 8. 2016 12:48:42
    Kdyby ty náramky prodával Samsung , byl by na tomto portálu zajisté...
  • Tonulik 12. 8. 2016 10:33:20
    Dokud tady budou mít komentáře (jakékoliv), tak budou mít jistotu toho, že...
Určitě si přečtěte

Android Wear 2.0 dorazil na hodinky Huawei Watch

Android Wear 2.0 dorazil na hodinky Huawei Watch

16.  5.  2017 | Láska Jan | 8

Fotograf Jan Šibík vysvětluje, proč je selfie tyč skvělá věc

Fotograf Jan Šibík vysvětluje, proč je selfie tyč skvělá věc

** Čekali byste, že bude fotograf takového kalibru zatracovat fotomobil? ** Naopak vyzdvihuje jeho výhody. Kupodivu doporučuje i selfie tyč ** „Tyčka“ nevědomky nutí lidi ke kreativitě a poskytuje nenápadnost

11.  5.  2017 | Kůžel Filip | 12

Týden mobilně 381: Jak vybrat bluetoothová sluchátka a konec roamingu

Týden mobilně 381: Jak vybrat bluetoothová sluchátka a konec roamingu

** Jak dobře vybrat bluetoothová sluchátka nebo reproduktor ** Už za necelé dva měsíce končí v Evropě roaming ** Sledujte tradiční Týden mobilně

30.  4.  2017 | Holčík Tomáš, Kůžel Filip, Puk Jaromír | 18

Xiaomi Amazfit: Nadějný start zabíjí chybějící podpora [fotorecenze]

Xiaomi Amazfit: Nadějný start zabíjí chybějící podpora [fotorecenze]

** Xiaomi Huami Amazfit se začínají prodávat za 4 500 Kč ** Má vestavěnou GPS a až týdenní výdrž ** Mohou být konkurencí pro věhlasný sporttester Garmin Fénix?

30.  4.  2017 | Měchura Milan | 12