Apple se přiživuje na olympiádě. Přímo v Riu prodává řemínky k Apple Watch v barvách vlajek účastnických zemí

Jak na sebe upozornit a neinvestovat do toho moc peněz? To je klasická otázka, kterou řeší snad každá firma. V takovém případě se společnosti často obracejí na guerilla marketing a přesně to udělal v Apple při olympijských hrách v Riu

V obchodě Apple Store, jen šest kilometrů od olympijské vesnice, prodává exkluzivní „olympijské“ řemínky na Apple Watch, které jsou v barvách vlajek čtrnácti soutěžních států. Sportovci i běžní občané tak jejich nošením mohou dát najevo podporu své zemi. Řemínky se rychle chytly a řada olympioniků s nimi již byla viděna.

Klepněte pro větší obrázek
Sprinter Trayvon Bromell ukazuje svůj řemínek na Apple Watch v barvě vlajky USA

Jenže největší sponzoři jako Samsung obvykle za možnost prodávat předměty s olympijskou tématikou platí i více než sto milionů dolarů a Apple nezaplatil nic. Jak to? Nepoužil při propagaci pásků logo olympijských her ani Rio 2016, ani se nesnažil napodobit vzhled propagačních materiálů. Prostě jen vytvořil věc v barvě národních vlajek, která, byť je cílena na olympijské hry, vlastně s olympijskými hrami nic společného nemá.

“Neporušují žádná pravidla, ale je to hodně na hraně. Hodně mi to připomíná guerilla marketing,” uvedl Jeff Benz, bývalý poradce amerického olympijského výboru, agentuře Reuters. I bohatá firma jako Apple ráda ušetří sto milionů dolarů. Zvlášť když tržby z prodeje iPhonů, na kterých stojí ze dvou třetin hospodaření celé firmy, kvartál od kvartálu klesají.

Témata článku: Apple, Příslušenství, Nositelnosti

53 komentářů

Nejnovější komentáře

  • _John_Returns_ 12. 8. 2016 20:01:44
    Hlavně Applu nenaletět, pozor. Jsou to šejdíři. Odebrali i dírku na...
  • littlecake 12. 8. 2016 12:48:42
    Kdyby ty náramky prodával Samsung , byl by na tomto portálu zajisté...
  • Tonulik 12. 8. 2016 10:33:20
    Dokud tady budou mít komentáře (jakékoliv), tak budou mít jistotu toho, že...

Určitě si přečtěte


Americká vláda začala hájit daňové kličky Applu v EU

Americká vláda začala hájit daňové kličky Applu v EU

27.  9.  2016 | E15.cz , Tomeš Michal | 114

Vyzkoušeli jsme Apple iPhone 7. Je krásný a návykový [video]

Vyzkoušeli jsme Apple iPhone 7. Je krásný a návykový [video]

** Apple iPhone 7 doputoval k nám do redakce ** Telefon si ukážeme na videu a shrneme první dojmy ** Postupně připravujeme i samostatnou recenzi a další testy

25.  9.  2016 | Láska Jan, Miksa Martin | 237

Pokémon Go Plus: Pekelně drahé tlačítko, které jde na dračku [test]

Pokémon Go Plus: Pekelně drahé tlačítko, které jde na dračku [test]

** Náramek s tlačítkem vás na veřejnost již definitivně „prozradí“ ** Připojíte jej k Androidu i iOS ** A to nejdůležitější, kroky počítá i při zamknutém telefonu

22.  9.  2016 | Chroust Martin | 7