Apple se přiživuje na olympiádě. Přímo v Riu prodává řemínky k Apple Watch v barvách vlajek účastnických zemí

Jak na sebe upozornit a neinvestovat do toho moc peněz? To je klasická otázka, kterou řeší snad každá firma. V takovém případě se společnosti často obracejí na guerilla marketing a přesně to udělal v Apple při olympijských hrách v Riu

V obchodě Apple Store, jen šest kilometrů od olympijské vesnice, prodává exkluzivní „olympijské“ řemínky na Apple Watch, které jsou v barvách vlajek čtrnácti soutěžních států. Sportovci i běžní občané tak jejich nošením mohou dát najevo podporu své zemi. Řemínky se rychle chytly a řada olympioniků s nimi již byla viděna.

Klepněte pro větší obrázek
Sprinter Trayvon Bromell ukazuje svůj řemínek na Apple Watch v barvě vlajky USA

Jenže největší sponzoři jako Samsung obvykle za možnost prodávat předměty s olympijskou tématikou platí i více než sto milionů dolarů a Apple nezaplatil nic. Jak to? Nepoužil při propagaci pásků logo olympijských her ani Rio 2016, ani se nesnažil napodobit vzhled propagačních materiálů. Prostě jen vytvořil věc v barvě národních vlajek, která, byť je cílena na olympijské hry, vlastně s olympijskými hrami nic společného nemá.

“Neporušují žádná pravidla, ale je to hodně na hraně. Hodně mi to připomíná guerilla marketing,” uvedl Jeff Benz, bývalý poradce amerického olympijského výboru, agentuře Reuters. I bohatá firma jako Apple ráda ušetří sto milionů dolarů. Zvlášť když tržby z prodeje iPhonů, na kterých stojí ze dvou třetin hospodaření celé firmy, kvartál od kvartálu klesají.

Témata článku: Apple, Příslušenství, Nositelnosti

53 komentářů

Nejnovější komentáře

  • _John_Returns_ 12. 8. 2016 20:01:44
    Hlavně Applu nenaletět, pozor. Jsou to šejdíři. Odebrali i dírku na...
  • littlecake 12. 8. 2016 12:48:42
    Kdyby ty náramky prodával Samsung , byl by na tomto portálu zajisté...
  • Tonulik 12. 8. 2016 10:33:20
    Dokud tady budou mít komentáře (jakékoliv), tak budou mít jistotu toho, že...
Určitě si přečtěte

MWC je událost roku. Podívejte se na hlavní očekávané novinky

MWC je událost roku. Podívejte se na hlavní očekávané novinky

** Barcelona se už tradičně stane mobilní Mekkou ** Světový mobilní kongres probíhá od 27. února do 2. března ** Toto jsou nejočekávanější novinky – od jistoty po spekulace

16.  2.  2017 | Miksa Martin | 9

LG a Google představují dvoje hodinky pro Android Wear nové generace

LG a Google představují dvoje hodinky pro Android Wear nové generace

** LG má nové pánské i dámské hodinky ** Oba modely běží na Androidu Wear 2.0 ** Vyšší model dostal špičkovou výbavu a jemný displej

9.  2.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 9