Provozovatel sítě U:fon a služeb virtuálního operátora, společnost Air Telecom, se měla dopustit klamavého jednání, když převážně starším lidem tvrdila, že konkurenční operátor O2 končí svou činnost a Air Telecom je jeho nástupnickou organizací. Zákazníky tak chtěla přimět podepsat s nimi smlouvu na služby. Za agresivní obchodní praktiky jí Český telekomunikační úřad udělil pokutu ve výši 2 miliony korun, uvedl jeho šéf Jaromír Novák.
Pověst sympatickému U:fonovi nejdříve kazila zastaralá CDMA síť a nyní kauza s obchodními zástupci, kteří měli klamat seniory
Pokuta zatím nenabyla právní moci a společnost Air Telecom proti ní podala odvolání. Agresivních praktik se měli opakovaně dopouštět obchodní zástupci Air Telecomu v loňském roce poté, co na konci roku 2013 operátora O2 odkoupil od španělské Telefóniky český podnikatel Petr Kellner. ČTÚ prováděl šetření přímo u oklamaných zákazníků, z nichž některým bylo i přes 90 let.
Air Telecom se podle vlastního tvrzení žádného správního deliktu nedopustil. Firma se hájí tím, že služby obchodních zástupců pro ně v loňském roce zajišťovala externí společnost. V ní potom virtuál pro lepší kontrolu obchodníků převzal většinový majetkový podíl. Air Telecom už přitom za podobné praktiky pokutu dostal. V únoru mu ČTÚ vyměřil pokutu 120 tisíc korun, firma zareagovala žalobou.