Ačkoli s tím žádná z velkých agentur ve svých analýzách nekalkulovala, Alcatel by měl podle prodejů za první čtvrtletí 2011 patřit do první desítky světových výrobců mobilů. Původně francouzská značka nyní v rukou čínských vlastníků vykázala v uvedeném kvartále čistý zisk 188 milionů hongkongských dolarů, tedy zhruba 24 milionů amerických dolarů. To je více než 120% nárůst proti stejnému období loni.
Čínské společnosti TCL Communication, majiteli značky, se podařilo za první tři měsíce roku 2011 prodat 8,7 milionů kusů mobilních zařízení, což by ji například v analýze společnosti Gartner řadilo na deváté místo těsně za americkou Motorolu. Sony Ericsson s necelými osmi miliony prodaných mobilů by se tak ocitl na chvostu první desítky a čínský Huawei už by se do ní nevešel. Statistiky Alcatelu však do propočtů distribuovaných zařízení zahrnují dohromady s mobily i příslušenství, takže výsledky jsou zkresleny například o počty prodaných USB modemů, které má výrobce taktéž v portfoliu.
Jisté je, že se značkou Alcatel se musí do budoucna opět počítat. Nejen že funguje úspěšně jako dodavatel brandovaných jednoduchých telefonů pro světové operátory, ale ze svého sídla v jihočínském Shenzenu a regionálních zastoupení v USA a Francii řídí distribuci mobilních zařízení pod svou vlastní značkou. V portfoliu Alcatelu najdeme vedle naprostých lowendů také několik smartphonů s Androidem, na veletrhu v Barceloně nás nejvíce zaujaly modely One Touch 890 a 990.