I tuzemské pojišťovny nabízejí klientům možnost uzavřít pojištění prostřednictvím aplikací pro smartphony. Počet uživatelů, kteří si touto cestou pojištění sjednají, je ale velmi nízký. Vyplývá to ze statistik jednotlivých pojišťoven a průzkumu společnosti ePojisteni.cz, která je největším online pojistitelem na českém trhu.
V rámci snah o větší klientský komfort nabízejí některé z tuzemských pojišťoven svým klientům speciální aplikace, umožňující kromě jiného i velmi rychlé uzavření pojištění, často se slevou oproti běžné ceně.„Z velkých hráčů na trhu takovou aplikaci nabízí například Kooperativa, Allianz pojišťovna, Česká podnikatelská pojišťovna, Česká pojišťovna a UNIQUA pojišťovna,“ vypočítává David Holý ze společnosti ePojisteni.cz. Nejrozšířenější je aplikace České Pojišťovny, kterou si již stáhlo asi 100 000 uživatelů, aplikace ostatních pojišťoven vesměs vykazují okolo 5000 stažení.
Počet pojištění, uzavřených přes aplikace, je však velmi nízký. Konkrétní čísla pojišťovny neuvádějí, ale podle odhadů může u jednotlivých pojišťoven jít jen o desítky pojištění ročně. „Pro pojišťovny jde spíše o záležitost image. Takto pojaté aplikace se osvědčují hlavně těm klientům, kteří často cestují a na pojištění zapomínají. Díky aplikaci si mohou cestovní pojištění sjednat a zaplatit například ještě během cesty v autě nebo při čekání na letišti,“ vysvětluje David Holý z ePojisteni.cz.
Nejvíce Čechů si tak stále sjednává cestovní pojištění na pobočce nebo on-line. „Narůstá zejména zájem o uzavírání pojištění přes internet. Jen za poslední měsíc jsme na portálu ePojisteni.cz uzavřeli výrazně přes tisíc cestovních pojištění. Lidé si na tento způsob rychle zvykli a vědí, že jde o snadnou záležitost na pár minut,“ popisuje David Holý.
Pojišťovny však nabízejí i řadu dalších aplikací, jejichž popularita u klientů je vyšší. Přes aplikace lze snadno nahlásit škodnou událost včetně nahrání fotografií, lze díky nim získávat informace o stavu českých silnic nebo si klienti mohou zkoušet řešení různých dopravních situací. „Například pojišťovna UNIQA zaznamenala velký zájem o svou aplikaci při nedávných povodních, kdy klienti právě pomocí aplikace hlásili škody na svém majetku. Allianz zase nabízí aplikaci, která testuje znalosti řidičů o pravidlech průjezdu křižovatkami. Uživatelé, kteří zde dosáhnou nejvyššího skóre, pak mohou dostat slevu na pojistném,“ uvádí David Holý. Význam aplikací podle něj do budoucna ještě poroste. „Pojišťovny chtějí jít s dobou a klientům nabídnout své služby na různých platformách,“ uzavírá.