Apple se přiživuje na olympiádě. Přímo v Riu prodává řemínky k Apple Watch v barvách vlajek účastnických zemí

Jak na sebe upozornit a neinvestovat do toho moc peněz? To je klasická otázka, kterou řeší snad každá firma. V takovém případě se společnosti často obracejí na guerilla marketing a přesně to udělal v Apple při olympijských hrách v Riu

V obchodě Apple Store, jen šest kilometrů od olympijské vesnice, prodává exkluzivní „olympijské“ řemínky na Apple Watch, které jsou v barvách vlajek čtrnácti soutěžních států. Sportovci i běžní občané tak jejich nošením mohou dát najevo podporu své zemi. Řemínky se rychle chytly a řada olympioniků s nimi již byla viděna.

Klepněte pro větší obrázek
Sprinter Trayvon Bromell ukazuje svůj řemínek na Apple Watch v barvě vlajky USA

Jenže největší sponzoři jako Samsung obvykle za možnost prodávat předměty s olympijskou tématikou platí i více než sto milionů dolarů a Apple nezaplatil nic. Jak to? Nepoužil při propagaci pásků logo olympijských her ani Rio 2016, ani se nesnažil napodobit vzhled propagačních materiálů. Prostě jen vytvořil věc v barvě národních vlajek, která, byť je cílena na olympijské hry, vlastně s olympijskými hrami nic společného nemá.

“Neporušují žádná pravidla, ale je to hodně na hraně. Hodně mi to připomíná guerilla marketing,” uvedl Jeff Benz, bývalý poradce amerického olympijského výboru, agentuře Reuters. I bohatá firma jako Apple ráda ušetří sto milionů dolarů. Zvlášť když tržby z prodeje iPhonů, na kterých stojí ze dvou třetin hospodaření celé firmy, kvartál od kvartálu klesají.

Diskuze (53) Další článek: Samsung začal nabízet Game Tools i pro loňské Galaxy S6 a Galaxy S6 Edge

Témata článku: Apple, , , Občané, #Apple, Sprint, Watch, Olympia, UCA, Bar, Rio, Pro +, Olympionik, Olympijské hry, APP, Olymp, Propagační materiál, Klasická otázka, Účast