Osobně jsem podával před pár dny k ČTÚ žádost o zahájení správního řízení s O2, která má právě v podrobných podmínkách ceníku limit 10 000 minut a 10 000 SMS u tarifů, které všude uvádí jako "neomezené".Blíž o tom píšu na blogu: http://janm-holik.blog.idnes.cz/c/468023/o2-neomezene-voc... ... Před pár dny mi ČTÚ poslal odpověď, že se tím nehodlá zabývat, protože to podle něj prý nenáleží do jeho kompetencí. Originál zde:
http://bit.ly/1COQvKw... Úplně bych ponechal stranou diskusi o tom jestli je 10 000 minut a SMS normálních, nevyčerpatelných nebo ne. Není přece problém popravdě uvádět všude místo slova "neomezeně" hodnotu "10 000". Je už na uvážení uživatele jestli mu to přijde neomezené nebo mu to přijde málo, ovšem tohle rozhodnutí nemá právo udělat operátor za uživatele.Co se týče postoje ČTÚ, tak předpokládám, že jsou tam silné lobbistické tlaky ze strany bohatého a mocného vlastníka O2, skupiny PPF. Protože i pokud by ČTÚ měl dojem, že mu to nenáleží, měl by správně předat podnět tam, kam patří, případně pokud si myslí, že se stal trestný čin, je opět povinností úřadu podat trestní oznámení...Každopádně když jakýkoliv státní úřad je upozorněn na porušování práva, nikdy nesmí oznámení prostě odmítnout a zůstat v nečinnosti.Proto myslím, že nastává něco podobného jako "Dvořákova éra". V nejbližších dnech na postup ČTÚ podám stížnost a budu opět požadovat zahájení správního řízení s O2. Pokud to ČTÚ opět odmítne, tak je pak další možnost jen podání žaloby na ochranu proti nečinnost správního orgánu k Městskému soudu v Praze 9.