Dva se perou, třetí (a čtvrtý) se směje. Huawei a Xiaomi už nevládnou čínskému trhu

Čínský smartphonový trh prochází výraznějšími změnami. Do popředí se derou relativně mladé a dravé značky. Tohle označení před dvěma a více lety platilo pro Huawei nebo Xiaomi. Právě tyto dva výrobce z horních příček žebříčku seřazeného podle počtu distribuovaných smartphonů sesadili jejich konkurenti Oppo a Vivo. Vyplývá to z analýzy společnosti IDC.

Výrobce Q3 2016 Distribuce (mil. Ks) Q3 2016 Tržní podíl Q3 2015 Distribuce (mil. Ks) Q3 2015 Tržní podíl Meziroční změna
1. Oppo 20,1 17.5% 9,8 9.0% 106.1%
2. Vivo 19,2 16.7% 9,5 8.8% 101.1%
3. Huawei 18 15.7% 17,2 15.8% 5.1%
4. Xiaomi 10 8.7% 17,3 15.9% -42.3%
5. Apple 8,2 7.1% 12,4 11.4% -34.1%
Ostatní 39,6 34.3% 42,6 39.1% -7.1%
Celkem 115,1 100% 108,8 100% 5.8%

A na čem značky Oppo a Vivo ve své domovině vyrostly? Obsadily prodejní kanál, který Huawei a Xiaomi trochu zanedbaly – zřídily klasické kamenné prodejny ve městech menšího ekonomického významu (tzv. města úrovně 3, 4 a 5), která jsou ale na evropské poměry podle populace velkými milionovými metropolemi.

Zhruba 20 milionů prodaných smartphonů za třetí čtvrtletí vystřelilo Oppo a Vivo na první dvě místa čínského žebříčku a navíc jim pomohlo dostat se do první pětky globálního žebříčku (připravujeme samostatný článek). Výrazný propad na čínském trhu zaznamenalo nejen Xiaomi, jež se netají globálními ambicemi, ale také Apple, kterému nižší zájem čínských zákazníků o iPhony výrazně ovlivnil celkové tržby za třetí čtvrtletí (více zde).

Témata článku: Apple, Huawei, Oppo, Xiaomi, Smartphony, Hospodaření a finance, Čína

21 komentářů

Nejnovější komentáře

  • uni 31. 10. 2016 9:48:34
    Ona je otázka, na kolik ty výsledky odráží skutečný zájem o dané produkty...
  • medved_007 30. 10. 2016 20:58:21
    Diky za zajimavy clanek... Dava to nektere aktivity Xiaomi do...
  • Roman Šrámkuj 30. 10. 2016 11:12:51
    Apple nemá v Číně na růžích ustláno. Vláda blokuje/omezuje iTunes-film a...
Určitě si přečtěte