Tohle hloupé video od PhoneBuff jsem na konkurenčním serveru docela hezky zdrbal. Logicky to lze odůvodnit velmi snadno.Ten test je nesmyslný a velmi hloupě provedený, srozumitelné testy USER EXPERIENCE provádí kanál Tech Trinkets, nejedná se o testy VÝKONU. Samozřejmě hrubý výkon SoC má vliv na odezvu systému, dalším parametrem je právě optimalizace systému a hodnota rozlišení obrazovky. Naproti tomu benchmarky se provádí offscreen, takže u benchmarku, který poměřuje výkon zařízení, nemá rozlišení displeje na výsledek žádný vliv.1) Samsung s nadstavbou TouchWiz má jednu z nejhorších optimalizací ze všech androidů. Kdo chce používat Samsung a vytáhnout z jinak nadupaného hardware maximum, ten si do Gaysungu nahraje CyanogenMOD, který je lépe optimalizovaný.2) Optimalizace čistého androidu, nadstaveb od Sony, OxygenOS u OnePlus3, CyanogenMOD, FlymeOS nebo MIUI je na výborné úrovni, troufám si říct lepší než u iOS9.x.3) Apple přestože má v nabídce jen několik málo modelů se na optimalizaci software systému iOS8.x a iOS9.x vykašlal, místo tradičně výborné optimalizace systému na kterou jsme byli zvyklí z dob Steva Jobse naposled u iOS6 se stala pod Cookovým vedením absolutní tragédie. Apple u posledních modelů pouze navyšuje hrubý výkon SoC, takže telefony jsou rychlé, nejedná se však o zásluhu optimalizace software.4) Vliv rozlišení na výkon prostředí a user experience.
Většina topend androidů má QHD rozlišení. iPhony všechny "zhrubaHD" rozlišení (5S,SE,6,6S) a jen minimum z iPhonů na trhu má alespoň FullHD (6 Plus a 6S Plus), které je jinak běžné u většiny androidů v ceně od 169$. Čím vyšší rozlišení, tím vyšší hardwarové nároky na plynulost systému a na paměť RAM. Pamět RAM je u vyššího rozlišení velmi důležitá hodnota, proto byl iPhone 6 Plus s 1GB RAM takový propadák, který nedokázal udržet v paměti RAM ani 3rd party klávesnice. V současnosti platí, že rozumné minimum pro plynulý chod systému je u FullHD panelu 2GB RAM, pro QHD panel 3GB RAM.Pokud chceme přímo srovnávat, za optimální lze považovat situace, kdy proti 6S Plus s FullHD panelem postavíme jiný přístroj s displejem o stejné hodnotě rozlišení a zhruba srovnatelném výkonu SoC. V takovém případě lze hodnotit míru optimalizace software. Na druhou stranu v okamžiku, kdy např. mobilní telefon se stejně výkonným SoC jako Apple A9 a vyšším rozlišením displeje než 6S Plus, je v 95% všech činností rychlejší než 6S Plus s iOS9.x, lze s jistotou říci, že softwarová optimalizace přístroje s QHD rozlišením je na vyšší úrovni, než u iOS9.x.5) Porovnání benchmarkem.
Benchmarky se provádí offscreen. U benchmarku, který poměřuje výkon zařízení, nemá rozlišení displeje na výsledek žádný vliv.
Z porovnání lze vyloučit AnTuTu, které s každým druhým vydáním mění metodiku a jednotlivá srovnání nejsou moc relevantní. Screenshot z help guide AnTuTu: http://i.imgur.com/i7J4LFO.png... Pro multiplatformní srovnání je vhodný benchmark GeekBench3, pokud nás zajímá hrubý výkon SoC, pak nejlépe vypovídající hodnota je Multi-Core Score. Ve všech činnostech využívá drtivá většina přístrojů MultiCore výkon. Single-Core výkon mobilní telefon pracující pod systémem iOS nebo Android využívá zpravidla pouze když je uspaný, s vypnutým displejem nebo ve specifických činnostech. Reálně pokud je požadavek na výkon podstatným parametrem je pouze MultiCore Score. Pro hráče her je kromě MultiCore výkonu zajímavé score v benchmarcích GFXbench nebo 3Dmark, pokud hry nehrajete, tyto hodnoty Vás nemusí zajímat. Dobré je upozornit na to, že z žádného benchmarku nevyčtete, za jak dlouho při plném výkonu začne SoC throttlit a podtaktuje se. Při běžné činnosti taková situace nikdy nenastane, pro hráče her je to jeden z důležitých parametrů. http://goo.gl/IkNHo9... 6) Tech Trinkets provádí testy user experience a to jak rychlost spouštění appek, tak multitasking. Porovnání Nexus 6P se Snapdragonem810v2 a iPhone 6S Plus s Apple A9.
Oba SoC mají zhruba stejný MultiCore výkon. Nexus 6P má QHD rozlišení 3 686 400 pixelů, iPhone 6S Plus 2 073 600 pixelů. http://goo.gl/qiGT8P... Nexus 6P je v 95% činností rychlejší než 6S Plus, a to i přesto, že má násobně vyšší rozlišení displeje. SoC mají oba telefony podobně výkonné, z toho plyne, že optimalizace čistého androidu je na daleko lepší úrovni, než optimalizace iOS9.x.Přehlednější srovnání S7 Edge vs iPhone 6S Plus.
S7 Edge s QHD panelem má v GeekBench zhruba 5400point. iPhone 6S Plus s FullHD, 4400point GeekBench. Vychází to půl na půl, někdy je rychlejší iPhone jindy S7 Edge. Každopádně ve srovnání s Nexusem 6P, který má čistý android je zřetelné, že optimalizace TouchWiz u Samsungu je na horší úrovni, zvlášť, když má o více než 20% výkonnější SoC než 6S Plus nebo Nexus6P. http://goo.gl/xKMqOg... Navíc v PhoneBuff měli testovat verzi s pomalejším Snapem820 než je EU varianta s Exynosem.Nízká relevantnost testu PhoneBuff spočívá v tom, že pouští appky za sebou a stopuje celkový čas...grr to není dobré. Tech Trinkets porovnává vždy appky v jednom okamžiku, browser taky...takže je krásně vidět, který z telefonů je za jaké situace rychlejší a kdy má třeba jen appka jinou animaci. Tak má vypadat test user experience. To co předvádí PhoneBuff je srovnání od hlupáků a pro hlupáky. Koho zajímá jak jsou na tom jednotlivá zařízení s user experience doopravdy, vyžaduje přímé srovnání face to face.Především Tech Trinkets provádí vždy i test multitaskingu, díky tomuto druhu testu se přišlo na agresivní správu RAM u první verze sestavení OxygenOS modelu OnePlus3.Když si pustím ten test PhoneBuff, přestože je nepřehledný, tak ani v něm nejsou všechny appky na obou platformách se shodnými animacemi, i kdyby ano, bylo by hloupé porovnávat jen appky, které mají "shodné" animace. Protože oba systémy jsou odlišné, i když se appka jmenuje stejně, je na obou konkurenčních systémech psaná jinak, může mít odlišné hw nároky atd.V testu je evidentní, že se nezdá, že by mohl být Nexus 6P rychlejší. Nexus 6P je rychlejší v 95% všech appek i web browsingu.V testu PhoneDog, který se zaměřuje především na benchmarky dělá v závěru videa podobný druh srovnání jako PhoneBuff, vybírá shodné appky a nechá je loadit do té doby, než se načte obsah. V tom videu dokonce říká, že test opakoval několikrát a vždy byl celkově rychlejší Nexus 6P, přestože v benchmarku vychází lépe 6S Plus, to je přesně to, co vypovídá o optimalizaci, i přes nižší hrubý výkon je Nexus 6P při denním použití rychlejší ve většině činností."It is pretty clear the Nexus 6P is the faster device. It is faster than the iPhone 6S Plus in real-world usage and everyday usage. Nexus 6P is faster device despite the iPhone 6S Plus significantly out benching it."V tomhle případě jde vše nejvíce na vrub špatně optimalizovanému TouchWiz od Samsungu, protože OnePlus3 se Snapdragonem820 a OxygenOS je lépe optimalizovaný a rychlejší než Note7 (taky má pouze FullHD rozlišení).Nic to nemění ani na faktu, že iOS je optimalizovaný skoro stejně špatně jako TouchWiz a v přímém srovnaní s výkonnově slabším Androidem, který navíc musí zobrazovat QHD rozlišení, je iOS o mnoho pomalejší než pure Android na Nexus6P.Optimalizace systému závisí na každém výrobci jak se s tím popere. Nelze zastírat, že optimalizace TouchWiz od Samsungu patří mezi ty nejhorší, kdežto čistý Android na Nexusech je daleko lépe optimalizovaný než iOS9.Na optimalizací iOS se pod Cookovým vedením Apple musel vykašlat, přestože v nabídce je jen několik málo iPhonů, optimalizace systému iOS8.x a iOS9.x je špatná (i když ne tak jako u TouchWiz). Místo tradičně výborné optimalizace na kterou jsme byli zvyklí z dob Steva Jobse naposled u iOS6 se stala pod Cookovým vedením absolutní tragédie. Apple u posledních modelů pouze navyšuje hrubý výkon SoC, takže telefony jsou rychlé, nejedná se však o zásluhu optimalizace software. Každoročně se miliony iPadů po Cookových updatech pravidelně bricknou nebo pošlou do bootloop. Takové faily se za Jobse neděly.Nejsem jediný, kdo si všimnul, co provedl Apple s iPhony:Profits are great. Apple should make profits, but some people aren't blind to what apple is doing to it's customers, which is giving them what would be a mid range $299 device, for android flagship prices. And, is one of the reasons Apple is losing customers. No doubt that iOS is great, but that doesn't change the fact that Samsung (and many others) are giving their customers 2560x1440 resolutions ( yes, you CAN see a difference ) vs. 750p/1080p as well as 3-6GB ram vs 1-2GB. (yes, I get that iOS doesn't "need" those specs to run smoothly) but you are paying for it even though you aren't "getting" those specs.All { Flagship } android devices ship with Double the internal storage (yes android + oem skin takes up a little more room than iOS, but still end up with WAY more user available in the end on android) Not to mention SD card for more storage for music and pictures.Apple 90% profits is because they are ripping you off on cheap hardware parts. 750p is a joke just like a 16Gb phone in 2016.750p 2GB phones on android sell for $199 and they still make a small profit. Apple users pay $650 for that same hardware because of iOS/ecosystem I guess. If apple charged $499 for the 6S, they would still be making a Massive profit. The 6S has about $140 in parts. Apple users pay that 400% markup. I am all for apple making profit, but for the money, I should be getting Better parts. I want 1080p on the 6S. I want 1440p on the 6S Plus. I want 3GB ram so that when iOS 12 comes out, if I still have my phone, it doesn't slow down to being nearly useless. I want certified water resistance like galaxy phones have. I want wireless charging. I want to be able to add an SD card or have 64GB internal storage (not 16GB) for a $650+ phone.They can still make profits and give us something WORTH $700.
http://goo.gl/lDMPfP...