Fenomén Pokémon Go opadává. Platících hráčů je o 80 % méně, než v červenci

Fenomén Pokémon Go opadává. Platících hráčů je o 80 % méně, než v červenci

Mobilní hra Pokémon Go měla raketový start. Po několika dnech od oficiálního uvedení na Google Play a AppStore se vyšplhala na první místo nejstahovanějších her v historii. Spolu s obrovskou popularitou hra generovala obrovské zisky, a to díky herní měně „pokécoins“, za kterou lze koupit různá herní vylepšení. Hru si chtěl vyzkoušet „úplně každý“.

Postupem času však zájem o hru upadá. Možná také proto, že Niantic vyrukoval s MVP (Minimum Viable Product, hra se základní funkčností), u které se nejdříve otestuje zájem veřejnosti. Červenec byl pro Pokémon Go klíčový a zároveň zničující, hra se potýkala s neustálými výpadky, zatímco Niantic omezoval funkčnost (např. úbytek „kroků“ na radaru, chybějící mapa, kde byl pokémon uloven, apod.) a nasazoval další servery, které měly pomoci se zátěží při spouštění hry v nových regionech.

Mezitím ale pro celou řadů hráčů vyprchal úvodní „hype“. Spousta z nich již má posbírané všechny pokémony a zjišťují, že hře chybí „endgame“, tedy fáze pro hráče s největšími úrovněmi (level 30 a výše). Ti prakticky již nemají o co usilovat. Navíc chybí i přímý multiplayer, takže hru prozatím opouštějí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mobilní in-app nákupy zažily dva měsíce slávy, nyní se vrací do doby před Pokémon Go. Od 15. července se počet platících hráčů snížil jen v USA až o 80 %. V srpnu se i přesto stal Pokémon Go nejvýnosnější mobilní hrou, bez nutných aktualizací a přidání dalších funkcí však bude finanční výnosnost hry klesat i nadále.

S menším počtem hráčů samozřejmě výrazně padají zisky ze hry plynoucí. Pokémon Go byl na svém finančním maximu 15. července, od té doby jen v USA ztratil 80 procent platících hráčů. Na druhou stranu, v srpnu byl Pokémon Go neotřesitelnou jedničkou v poměru in-game nákupů vzhledem k ostatním mobilním hrám. Candy Crush Saga na druhém místě zaujala 4,5 % platících mobilních hráčů, u Pokémon Go to bylo téměř třicet procent!

Niantic však těžko dosáhne na čísla z prvního měsíce a stojí před ním nelehký úkol - zaujmout hráče z dlouhodobého hlediska natolik, aby zastavil postupný úbytek hráčské základny. Hlavní zbraní jsou zatím pravidelné 14denní aktualizace. Zatím poslední se objevila uplynulý víkend a přinesla funkci Buddy. Jeden vybraný pokémon vás tak na cestách doprovází a podle ušlých kilometrů generuje „candy“. To je pak používáno k budoucímu vylepšení daného pokémona.

Via MobileSyrup, Phonearena

Témata článku: Android, iPhone, Hospodaření a finance, Mobilní hry, Zajímavosti, Pokémon GO, Zábavné

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Wratislav Tobola 20. 9. 2016 13:58:34
    Ono se není čemu divit, když jejich obrana proti FakeGPS a dalším...
  • Kuba Veselý 20. 9. 2016 11:11:22
    Nadšení opadlo a já se nedivím. Úplně nedodělané je, že pokemoni jsou jen...
  • Jiri Hosic 19. 9. 2016 19:44:56
    Ani se nedivim, ze jim mizi hraci. Sam jsem byl platicim hracem, ale pote...
Určitě si přečtěte

Myslíme si, že Nokia 3310 nebude váš příští telefon. Podívejte se proč

Myslíme si, že Nokia 3310 nebude váš příští telefon. Podívejte se proč

** Vzbudila nadšení, ale zpátky na zem, tohle je koncepčně starý mobil. ** Má internet, hudební přehrávač i foťák, ale... ** Opravdu dobře umí jen volat a psát SMS.

Dnes | Kůžel Filip | 16

ReLive vytvoří úžasnou animaci vaší vyjížďky. Pro video nemusíte hnout ani prstem

ReLive vytvoří úžasnou animaci vaší vyjížďky. Pro video nemusíte hnout ani prstem

** Průlet satelitní mapou, cedule, fotky, základní statistiky ** Službu ReLive stačí spárovat se Stravou či Garminem ** Pak dostanete mail, že je video z vaší jízdy hotové

Včera | Kůžel Filip | 5