Google rozjíždí reklamu na Android. Má zlepšit image před soubojem s Evropskou komisí

Google zveřejnil video, které připomíná roli Androidu ve vývoji mobilního telefonu od jednoúčelového přístroje na volání po komplexní kapesní počítač. Vyzdvihuje otevřenost, přínos pro výrobce, vývojáře aplikací, mobilní operátory i uživatele. A nejde jen o video. Třeba na sousedním Slovensku poběží reklamní kampaň, která připomene stejné hodnoty.

Proč to? Proč Google najednou potřebuje dělat reklamu na Android?

Nejde o nás, uživatele. Jde o veřejné mínění, jde o to, aby se zpráva o pozitivním dopadu existence a růstu Androidu dostala až k uším Evropské komise. Ta totiž rozjela vyšetřování údajného zneužívání dominantního postavení.

To ostatně vysvětluje, proč je ve videu zmínka o značkách Fairphone, Archos a BQ. Jsou to minoritní výrobci, ale v tomto případě je důležité, že všichni sídlí v Evropě.

Komentář

Myslím, že v některých případech má evropská intervence smysl a dokonalým případem je roaming. Nebýt evropské regulace, stále bychom za minutu volání ze zahraničí platili částky v řádu vysokých desetikorun. Ale Android?


Srovnání s ostatními platformami. 

Jistě, motivem Googlu pro vývoj Androidu je vydělat na návazných službách, ale to je přece smyslem podnikání. Google nastavil celý ekosystém tak dobře, že se podíl Androidu na aktuálně prodávaných smartphonech blíží 90 procentům. A my je teď budeme za tento úspěch trestat? Objevují se zprávy o tom, že Google k prosazování svých komerčních zájmů používá praktiky, které nejsou fér, a tak doufejme, že se vyšetřování Evropské komise zaměří právě tímto směrem.

Diskuze (11) Další článek: Samsung začne vyrábět vlastní snímače otisků prstů

Témata článku: Google, , , , , , , , Engine, Souboj, Fairphone, #Android, Celý ekosystém, Pře, Vývojář aplikací, Google +, Údajné zneužívání, Mina, Praktiky, Image, Dominantní postavení, Prodávaný smartphone,