Google utrácí nejvíce peněz za lobbování, více než ostatní konkurenti

Google utrácí nejvíce peněz za lobbování, více než ostatní konkurenti

Lobbování je jistě způsob prosazování zájmů společnosti, bez kterých se v USA příliš dobře neobejdete. Obzvláště to platí ve Washingtonu. Jak ale upozornil web Statistika, díky přístupné oficiální databázi je možné zjistit, že největším lobbistou mezi technologickými společnostmi je Google.

Podle informací jen za minulý rok utratil Google za lobbování ve Washingtonu 16,66 milionů dolarů, což je skoro dvakrát více než Facebook, který se s 9,85 miliony dolarů umístil na druhém místě.

Ve stejné hladině se drží Amazon i Microsoft, Apple je opět o polovinu menší pod úrovní 4,5 milionů dolarů. Minimální částky ve Washingtonu vydal Uber a Twitter.

Klepněte pro větší obrázek

A proč patří Google mezi největší lobbisty? Souvisí to samozřejmě s tím, kolika citlivých oblastí se Google se svými produkty a službami dotýká. Pokud pomineme různé problémy se soukromým dat uživatelů a sledováním, je nyní jistě velkou výzvou systém automatického řízení bez řidiče. Zákon, který by takovou technologii umožňoval, musí být připraven v předstihu, což rozhodně není snadná záležitost při zaměření třeba na celé USA. Zákon musí myslet i na všechny možné situace, které mohou nastat a které bude nutné řešit.

I přes nejvyšší částku oproti ostatním firmám v technologickém byznysu, jde o mírné snížení. Google totiž v roce 2014 utratil 17,5 milionů dolarů, což je více než třeba Comcast nebo Boeing.

Článek patří do rubrik: Hospodaření a finance, Google

4 komentářů

Diskuze

  • sedmej , 28. 1. 2016 21:22:03
    taková zlegalizovaná korupce. :-)
  • Milan Hvězda , 28. 1. 2016 19:12:24
    No to je jasné, jinak by úspěšnosti nedosáhl. Lidé používají to, co jim...
  • Kontratrakt , 28. 1. 2016 15:41:04
    Vzhledem k faktu, že Androidům se ve firemním-státním prostředí vůbec...

Určitě si přečtěte


E-tržby podle T-Mobilu: eintopf s donáškou a instalací

E-tržby podle T-Mobilu: eintopf s donáškou a instalací

T-Mobile podnikatelům představil své řešení pro Elektronickou evidenci tržeb (EET), ale to nejpodstatnější, tedy ceny, zůstaly schované pod pokličkou.

26.  6.  2016 | Pospíšil Aleš | 5

Geniální nápad? Překroč hranici, O2 aktivuje pojištění

Geniální nápad? Překroč hranici, O2 aktivuje pojištění

Nemusíte nikde nic zařizovat, v okamžiku, kdy překročíte hranice máte postaráno o cestovní pojištění díky mobilu. Letos v létě bude zdarma.

24.  6.  2016 | Pospíšil Aleš | 13