Spotřebitelská divize Huawei zveřejnila hospodářské výsledky za rok 2016. I přesto že trh v průměru prakticky stagnoval, objem prodeje smartphonů Huawei vzrostl proti roku 2015 o 29 % na 139 milionů kusů. Nejlépe se dařilo modelům Huawei P9 a Plus, kterých se dohromady prodalo více než 10 milionů. Čínská jednička si chválí i prodeje na podzim představeného phabletu Mate 9.
Vzrostly také na tržby z prodeje smartphonů, a to meziročně o 42 % na 178 miliard jüanů (cca 662 miliard korun). Průměrná prodejní cena smartphonu Huawei v roce 2016 se tak blížila v přepočtu pěti tísícům korun. Huawei uvádí, že podíl prodaných smartphonů střední a vyšší třídy vůči všem prodaným modelům vzrostl o 36 %. Údaje o ziskovosti podnikání společnost tradičně neuvádí.
Podle údajů GfK z října 2016 vzrostl podíl Huawei na trhu smartphonů na 11,3 %. Na českém trhu zápolí Huawei o druhé místo s čínským rivalem Lenovem a má podíl zhruba okolo 20 %. První místo si u nás drží Samsung. Podle GfK Huawei drží vyšší než 15% tržní podíl ve 33 zemích (mezi nimi i Česká republika) a více než 20% v dalších 18, z nichž téměř polovina jsou evropské země.
Infografika hospodářských výsledků (v angličtině):