Když Android nastupoval v Q3 2008, tedy měl 0% (a všichni se mu smáli), tak měl Symbian 50%, iOS 13%, a WM 11%, tehdy nejsilnějšího Symbián se prodávalo cca 18milionů/Q (z dnešního pohledu směšný počet). V tu dobu už bylo jasné že iOS bude mít úspěch, a bylo také jasné že Nokia se symbiánem musí zareagovat na iOS (což neudělala), prakticky nefukčnímu Androidu s 0% se pochopitelně všichni smáli.
V době kdy Android začal silně růst (cca Q1 2010) tak měl android cca 9%, iOS 15%, Symbian 44%, a WM asi 7%. V tu dobu byl jasný úspěch iOS, a bylo jasné že Android bude také úspěšný, nicméně vzájemě si nijak nekonkurovali (jiná cílová skupina). Jediný teoretický konkurent byl Symbian, bohužel v tu dobu už bylo jasné že Nokia nezvládna zareagovat na iOS (a nezareagovala ani na nástup Androidu), a bylo jasné že symbian jde do kytek (což ještě potvrdila projektem MeeGo), podobně tak MS oznámil konec platformy WM (a příslib WP). Tutíž v roce 2010 a 2011 kdy Android zažil zásadní růst, v podstatě neměl konkurenci, iOS měl jinou cílovou skupinu, WM odepsal sám MS, a u Symbianu bylo jasné že není konkurenceschopný (a nokia se ho ani nijak nestažila posunout dále (na úkor MeeGo). Nokia uvědomila, že je pozdě cokoliv dělat ze symbianem, a začal pracovat na MeeGo, zároveň začala vyjednávat s MS na jeho novém OS WP (co si nakonec vybrala všichni víme).Ambice MS nejsou kolem 7%, to je aktuální stav, se kterým je u akcionářů relativní spokojenost (i když mohlo by to být lepší). Ambice MS na mobilním trhu jsou kolem 40%, a není to nereálné, ale nebude to hned (aktuálně na některých trzích se WP přehoupl přes 20%, rychlejšímu růstu brání zejména limitované výrobní kapacity Nokie).Nevšiml jsem si že Lumii je otapetována celá Praha, je v praze vidím reklamy především na Samsung S4, jak na billboardech, tak v obchodech (v každém obchodě najdete stojen vyhrazený pro Samsung), tak i v televizi a na internetu. Jinak rozpočet mobilního Samsungu na reklamu je několikanásobně větší než u Nokie.