Mikrosuperkondenzátor: vědci slibují zázračnou náhradu baterií

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 11

Názory k článku

11. 05. 2015 08:18

[quote]Pokud by nabíjení trvalo jen několik sekund, byla by slabá výdrž méně otravná. [/quote]Vezmeme-li v potaz běžnou baterii 3,7V/2000mAh, pak při účinnosti 95% a délce nabíjení 10s by to znamenalo proud 756 Ampér. Takový proud by přepálil celý telefon vejpůl. Zvážíme-li variantu navýšení napětí na 24V (nejvyšší bezpečná za vlhka), pak jsme stále na proudu 117 Ampér, při kterém sténají svářečky z hobbymarketů...Zrealizovat by se to ale dalo, to zase ne že ne - telefon může vypadat jako obrovský "rozšlápnutý monočlánek", kdy celá horní strana bude jeden pól a celá spodní strana druhý pól - při nabíjení se sevře z obou stran do masivního úchytu a po pár vteřinách vytáhne. Proč ne. U automobilů by to bylo taky v pohodě, tam masivní kabely nevadí.Z takových obřích proudových rázů (když si miliony lidí po světě budou rychlonabíjet věci) budou mít velkou radost energetici a distribuční soustavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 05. 2015 21:06

Batérie nie sú o mobiloch.
Batérie sú o autách na elektrický pohon.Ak bude na trhu batéria, ktorá pri rovnakom objeme, resp. hmotnosti a tiež cene bude schopná uchovať 6-násobné množstvo energie oproti dnešným najlepším batériám a vydrží povedzme 10 tisíc nabíjacích cyklov, bude to znamenať obrovský nástup áut na elektropohon. Tieto autá sú totiž oveľa lepšie od áut so spaľovacími motormi po každej stránke, jediný problém je objem/hmotnosť "paliva".Vyriešením tohoto problému nastane obrovský boom elektromobilov, čo zmení totálne svet.Mobily budú len taký "bonus".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 05. 2015 20:12

Tak v prvé řadě je na schémátku zapojení sérioparalelní, nikoli pouze paralelní, ale to je v kontextu drobnost.
Co se týče těchto superkondenzátorů v praxi, i kdyby to bylo sebelepší, budu jásat, až to reálně uvidím v praxi, tj. na trhu. Možná už jste slyšeli o dotaženém vývoji další generace li-ion baterií, které při srovnatelných výrobních nákladech mají více než dvojnásobnou kapacitu na stejnou váhu a velikost současných, nabíjení za poloviční čas a tisíce nabíjecích cyklů a kde jsou? Patent už předloni koupil panasonic a dal k ledu a vytáhne to, až se mu zaplatí současná technologie, tj. nejřív za pár let, tak to holt chodí a není to jen o tom, že nové technologie nejsou. Podobně jako se směsí na pneumatiky, už asi 10 let zpátky, která při běžné jízdě dosahuje životnosti až 300 000km (a nejedná se o ptákoviny typu tweel..), patent koupil continetal a od té doby mrtvo po pěšině, protože výrobci nepotřebují, aby spotřebitel nekupoval každý druhý rok novou sadu kol.
Takže odtud vítr vane, společnosti, které mají kapitál na vývoj a vstup na trh, to mají sakra dobře spočítané, kdy, nebo jestli vůbec se jim nová technologie vyplatí. Pro mnohé neříkám nic nového, na druhou stranu jiní si tohle vůbec neuvědomují a brblají, že se nevymýšlí nic nového. Není to jen o vývoji, je to HLAVNĚ o byznysu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2015 19:43

Vy uz se na to psani fakt vys...te!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2015 19:05

V médiách bol tento superkondenzátor spomínaný už asi pred mesiacom. Dúfame, že odvtedy už na ňom niečo vylepšili...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2015 17:38

No, s tima bateriema uz by meli neco udelat. Jednou to prijit musi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2015 15:32

To uz tady bylo.... mnohokrat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor