Mobilní divize Sony se vymanila ze ztráty. Tržby přitom klesly o třetinu

Mechanismy na osekání nákladů a zachování funkčnosti mobilní divize generující alespoň minimální zisk jsou u Sony účinné. Sony Mobile sice ve druhém čtvrtletí 2016 vykázala o třetinu nižší tržby než ve stejném období loni, ale podařilo se jí vymanit ze ztráty 188 milionů do lehkého plusu 4 miliony dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Tržby a provozní zisk/ztráta Sony podle divizí

Sony Mobile už na začátku letošního roku oznámilo strategii „hodnota nad objem“, podle níž nejde firmě o to, aby prodala co nejvíce kusů telefonů, ale aby prodala hlavně dražší zařízení, na kterých má větší marži a tedy i zisk. Počet prodaných zařízení v duchu této strategie meziročně klesá ze 7,2 milionu na pouhých 3,1 milionu kusů.

Příliš výskat si nemůže ani celá Sony Corporation, na jejímž hospodaření se ve sledovaném období podepsalo ničivé zemětřesení. Kvůli němu skončily ve ztrátě divize výroby polovodičů a komponent. Ztrátová byla také filmová divize Sony Pictures. Nad vodou společnost drží herní divize Playstation, finanční služby, domácí audio/video technika a v lehkém plusu skončily i fotoaparáty. Sony Corporation při tržbách 15,6 miliardy dolarů vykázalo zisk 205 milionů dolarů.

Diskuze (3) Další článek: Dnes bude představen Samsung Galaxy Note 7. Připravujeme exkluzivní první dojmy

Témata článku: Sony, , , Mobil, Div, Sony Pictures, Son, Herní divize, Sledované období, Divize, MOBI, Mobilní divize, Vlajková xperia, Hranatý design, Sony Corporation, Tržby