Nečekaný zdroj zelené energie. Elektrárna ve vodovodním potrubí

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 39

Názory k článku

05. 03. 2015 00:56

vodovodní elektrické vedení. Každý si nainstaluje menší verzi před svůj dům a dokud nepustí kohoutek s vodou, tak si doma nerozsvítí Teď vážně. Pokud by ta turbína měla velkou účinnost o čemž pochybuji, tak by to nemuselo být až tak špatné. Ovšem za předpokladu, že nad městem mají něco jako v Jeseníkách Dlouhé stráně a přes den by použili solární energie na přečerpání vody do zásobníku na kopci.Dnes je problém energii skladovat a tohle by mohl být jeden ze způsobu. V Nevadě třeba stlačují zemní plyn do podzemí a v noci ho zase využívají. V Austrálii a USA mají solární elektrárny s tekutou solí, kterou přes den ohřívají do zásoby a v noci z toho pak dělají elektřinu. Funguje 24/7 https://www.youtube.com/watch... Na pokrytí celé elektrické spotřeby světa by údajně mělo stačit 26km čtverečních solárních panelu. Což je v pouštích asi jako zrnko písku. Rozumně to rozmístit na všechny kontinenty udělat vedení a můžou se vypnout všechny atomové, uhelné elektrárny ;) Je to ale nežádoucí aby to bylo takhle jednoduché ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2015 19:39

Já nevim, to je celý takový divný. Tohle bude fungovat jen v potrubí se spádem (z hor), nechápu že o tom není v článku ani zmínka, jaká je pak výhoda oproti normalní vodní elektrárně? Kdyz už má někdo spád (rakousko, alpy), tak už má dávno vodní elektrárny. Tohle je jen jakási další alternativa na ně. Otázka jen je jestli je efektivnější nebo ne, o tom to celý je. ale to se nedozvíme, protože je článek klasicky povrchní....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2015 13:52

Perpetuum mobile zde bylo, ne?
Tu vodu musí někdo do potrubí tlačit a dát ji energii, tedy chápu, že zdroj může být vysoko a teče samospádem, tudíž se využívá tato energie, tam by si ovšem energii kumulovanou v nádrži někde v horách mohl využít sám dodavatel.
Už před časem mne tedy ale napadla myšlenka, mít ve vodovodu nějaké dvojité čerpadélko, které by bralo energii z tlakové vody z vodárny a pohanělo čerpadlo které by sálo užitkovou vodu ze studny, třeba na splachování. No, myšlenka to není špatná, jenže čas a náklady realizace mi nezaplatí úspory a tak bylo efektivnější si koupit nádrž a do ni jímat dešťovou vodu ze střech, ta je zatím zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2015 11:44

Autor článku jaksi zapoměl zmínit tu nejdůležitější věc, a to že se tohle zařízení instaluje jen na "gravity-fed water pipes". Tj. když třeba odebírám vodu z výše položené přehrady v horách a ta ke mě díky gravitaci teče sama. Takže to rozhodně nevyužije "každý městský distributor pitné vody", jak se v článku píše. Řekl bych, že většina pitné vody u nás je z hloubkových vrtů, kde se naopak musí spousta energie vynaložit na to, aby nám pak tekla z kohoutků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2015 09:11

Muze mi nekdo vysvetlit, ktera cast clanku se vztahuje na mobily?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2015 09:07

Dnes je april? To se muze smele zaradit po bok Rakouskeho filtrovace elektriny z Temelina, slovenske ekolozky sledujici TV pri svickach bo nejde proud, mrkve coby biomasy od Jau Jau Kateriny, vlaky jedoucimi na solarni panely na sve strese, nebo renesancniho perpetua mobile.
Leda ze by v clanku chybela zminka, ze jde o gravitacni potrubi z nejake prehrady v horach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2015 08:53

To je článek o takové blbosti, že tady v diskusi vypadlo úplně to hlavní - ta turbína se ovládá mobilem, funguje jako BTS, nebo jak to souvisí s Mobilmánií a telefony?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2015 08:33

Docela dobrej nápad.
Opravdu tu jset zase všichni odborníci na fyziku a podobně? Není možné že v tom uzavřeném potrubí se ta turbína reálně roztočí, aniž by někdo na počátku musel nějak extrémě navýšit tlak v potrubí?
Jasně, že vyrábět elektrárnu na tomhle principu je hovadina, ale když už tam tu vodu přepravují i bez tohodle ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2015 08:14

V minulosti byla většina vodovodů samospádem ,kdy se plnily vodojemy .....Otázkou je nutný průtok,aby se turbina točila ...Na vesnickou přípojku to asi nikdo montovat nebude ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2015 06:33

to byl opravdu stupidní člověk co napsal ten článek. Je to taková poloviční informace, jak zde bylo již řečeno někde se musí vzít energie na tlak. je vidět že článek je odněkud převzatý. nic moc neříkajíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2015 03:12

To je ukázková zelená energie :D na jednu jednotku výkonu 100% eko energie co z toho dostaneme musíme vynaložit 10x více konvenčních zdrojů o kterých se ale už nemluví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2015 01:29

Den v týdnu máte správný, ale článek vyšel o 4 týdny dříve :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2015 00:48

Vždy po šesti umístěných turbínách bude do potrubí umístěno výkonné čerpadlo, které bude nahrazovat ztrátu rychlosti a tlaku proudící vody. Dále budou po určité vzdálenosti umístěny nové věžové vodojemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2015 00:37

Já teda jsem asi ve škole nedával moc pozor, ale neplatí náhodou zákon o zachování energie?
Tj. když nějaká turbína klade vodě takový odpor, až ji to roztočí a dodává 200kW energie, tak někde na začátku toho potrubí musí být nějaká věc (tipuju, že nějaká primární vodárna ), co jí dodá tak o 250kW energie navíc (započítávám různé ztráty)... Jinak ta voda jaksi nepoteče pod stejným tlakem, jaký je potřeba...Připomíná mi to tak trochu podobný "zelený obnovitelný zdroj energie" ala fotovoltanické články, na které v noci svítí soudruzi podnikatelé pomocí silných lamp....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2015 00:34

asi jsem asi takhle po půlnoci trochu nedomýšlivý, ale není to tak trochu nesmysl? Vždyť přeci vynakládáme tuny energie na to, abychom v těch trubkách vyráběly tlak, který tu vodu nažene tam kam potřebujeme (případně ji předtím přečerpáme do výšky, aby pak samospádem tekla někam), takže snažit se tu energii zas převézt ne elektřinu je, ehm ...
Samozřejmě je pár míst, kde je voda na vstupu výš než na výstupu a kde tak opravdu nějaká využitelná potenciální energie existuje, ale to pak není nic nového, na stejném principu fungují všechny vodní elektrárny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2015 00:07

Teď ještě nějakou menší verzi přidělat na přítok do zásobníku na záchodě (samozžejmě s micro USB konektorem) a už se odsud nehnu :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor