- mám-li 1 telefon, mám 1 náklady na vývoj, mám-li 5 telefonů, mám 5 různých nákladů na vývoj (nemusí být nutně pětinásobné)
- tedy zatimco v prvním případě mi prodeje umořují pouze jedny vývojé náklady, v druhém případě řekněme troje... úroveň vývojových nákladů nejde vždy ruku v ruce s cenou/schopnostmi daného telefonu, takže se nedá říct, že lowcost telefon je na vývoj levnější...
- takže v prvním případě mi stačí menší prodejní čísla na to, abych se dostal s telefonem do zisku
- do toho počítejme několikanásobné náklady na reklamní kampaň (1 model vs. 5), nutnost tuto reklamu rozmělnit, tím pádem každý telefon bude mít jinou úroveň podporování, propagace, potažmo prodejnost - opět s tím cena telefonu až tak moc nedělá...takže shrnuto - apple asi moc dobře ví, proč zatím dělá jeden model, vyplácí se mu to... a pokud by se podíl řešil skutečně prodané kusy děleno počet modelů (řekněme něco jako efektivnost portfolia), asi by mu málokterý z ostatních výrobců byl schopen konkurovat....