O2 přišlo o 170 tisíc zákazníků, zisk ale navýšilo téměř o čtvrtinu

O2 má za sebou hospodářsky úspěšný rok 2015. Firmě se podařilo zastavit pokles tržeb, dále pokračovala ve snižování nákladů a navýšila marži, provozní i čistý zisk. I když počet zákazníků mobilních služeb meziročně klesl, zákazníci hradili stejnou průměrnou měsíční útratu. Vyplývá to z dnes zveřejněné finanční zprávy. Ta už nepočítá s výsledky oddělené společnosti Cetin, která se stará o infrastrukturu, naopak zahrnuje čísla dceřiné společnosti O2 Slovakia.

Klepněte pro větší obrázek

 

O2 za uplynulý rok vykázalo celkové provozní výnosy (tržby) na úrovni 37,385 mld. Kč, tedy srovnatelné s rokem 2014. Provozní zisk před odpisy meziročně vzrostl o 24,7 % na 10,142 mld. Kč. Čistý zisk dosáhl výše 5,077 mld. Kč a vykázal tak růst o 44,5 %. Provozní marže vzrostla na 27,1 %. Tržby v mobilním segmentu rostly jen slabě o 0,2 % na 19,216 mld. Kč, z toho výnosy z mobilních dat o 9,5 %. Největší růst zajistila operátorovi právě mobilní data, dále služba O2 TV a dařilo se také dceřiné firmě O2 Slovakia.

Klepněte pro větší obrázek

Počet mobilních zákazníků meziročně klesl o 173 tisíc na 4 896 tisíc. O2 tak nadále zůstává mobilní operátorskou dvojkou podle objemu zákaznické báze. Její většinu tvoří ze dvou třetin paušální zákazníci se smlouvou, kterých ubylo o necelá dvě procenta. Větší úbytek proběhl mezi zákazníky předplacených služeb, kterých je meziročně o 6,5 % méně. Průměrný měsíční výnos na zákazníka (ARPU) činil za celý rok 287 Kč, tedy stejně jako v roce 2014.

 

Podíl chytrých telefonů v síti O2 vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí na 48,5 %. V uplynulém roce prodalo O2 více než 300 tisíc zařízení, která podporují technologii 4G a na konci roku tak LTE telefony představovaly téměř 40 % všech chytrých zařízení. LTE telefony s vyměněnou SIM kartou, která novou technologii podporuje, aktuálně používá více než půl milionu zákazníků O2. Mobilní internet na konci roku 2015 používalo již 1,6 milionu zákazníků, meziročně o 17 % více . Datový provoz v mobilní síti meziročně stoupl o 64 %.

 

Témata článku: O2, Hospodaření a finance, CETIN

24 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jaroslav V. 26. 1. 2016 16:41:34
    Dokud naši operátoři budou navyšovat zisky, budou jim zákazníci ukradení a...
  • Tomáš Kupec 26. 1. 2016 16:37:15
    O2 je normální molochoidní firma, přebujelá, nepružná a v nabízených...
  • Jozef Cmar 26. 1. 2016 12:41:57
    Opět budu asi kamenován, ale je vidět, že v O2 nejlépe vědí, co dělají....
Určitě si přečtěte

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

** Zavádíme nový termit. Operák je nepříliš dobrý operátor ** Kritizujeme dárek pro vozíčkáře. Jsme cyničtí, nebo je chyba jinde? ** Představíme vám krásný Xiaomi Mi Note 2

19.  11.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34