Ten systém není výsledkem "Spolupráce ČTÚ a APMTS...", ale je to více méně důsledek nařízení ČTÚ na základě evropské legislativy, kdy stanovená doba přenosu je v podstatě nejdelší možná . Viz OOP č. 10 (Opatření obecné povahy) ČTÚ z konce min. roku. A toto zkrácení se netýká jen mobilních sítí, ale i pevných sítí. Čili APMTS a mobilní operátoři se tu tak trochu chlubí cizím peřím, když udělali, byť nikoli špatně, to, co museli (podobně jako to bylo svého času u snížení cen za roaming). Proces byl v podstatě takový, že v létě 2012 svolal ČTÚ velké operátory a jejich asociace, seznámil je se záměrem a mantinely, do kterých se v ČR musíme vejít, vyslechl připomínky a návrhy operátorů na "procesní řešení" a poté udělal návrh nového OOP. Pak k tomu proběhlo ještě jedno jednání s operátory na ČTÚ, kde se doladily detaily (např. dostatečná doba na zavedení změn), a následně ČTÚ opatření jako obecně závazný předpis vydal.Samozřejmě, nejvíc práce s přizpůsobením novým požadavkům měli právě mobilní operátoři a APMTS, ale zejména proto, že jejich postupy a procesy neodpovídaly 100 % ani předchozímu OOP (ale protože to fungovalo, ČTÚ to toleroval), a ta změna nebyla ani jednoduchá, ani levná. Ale opravdu to není tak, že změny by byly výsledkem chtění mobilních operátorů a jejich ochotné "spolupráce s ČTÚ". (Snad jen v tom, že úřad sice řekl, co se musí udělat, ale už se pak konstruktivně bavil o tom jak a kdy to udělat, aby to fungovalo.... Ale ta "spolupráce" a dohoda s úřadem se týkala nejen APMTS, ale i třeba provozovatelů kabelových televizí či AODT a dost dalších operátorů, jako Český bezdrát, GTS, Mobilkom, či UPC, u toho bylo tak říkajíc samo za sebe.)