Prodeje telefonů značky Nokia klesají, dominanci přebírá Samsung. Alespoň tak lze shrnout prodeje nových mobilů u O2. Zatímco před dvěma lety neslo šest z deseti prodaných telefonů u kyslíkového operátora logo Nokia, v prvním kvartále letošního roku to byly zhruba čtyři z deseti. Přesněji řečeno – podíl Nokie se během posledních dvou let smrsknul z 63 na 37 %. Prim u O2 nyní hraje Samsung s 45% podílem prodaných přístrojů. Vůbec nejlépe se pak prodává model Galaxy Y, který stojí 2 895 Kč.
„Značka Samsung má letos více než dvojnásobný podíl na našich prodejích oproti roku 2011. Tehdy tvořily její přístroje 21 procent a jedničkou byla se 57 procenty Nokia,“ říká David Spies, senior marketingový manažer společnosti Telefónica.
Grafické vyjádření prodejů jednotlivých značek u O2 • značku Apple u O2 nehledejte, na prodeji iPhonů se obě společnosti nedohodly
Zatímco v prvním čtvrtletí roku 2011 bylo v desítce nejprodávanějších telefonů devět Nokií, letos tam zbyly čtyři, ale objevilo se tam hned pět Samsungů. Nejprodávanější Galaxy Y má více než dvojnásobek prodaných kusů než druhý přístroj v pořadí. Úspěchu korejské značky pomáhá obliba chytrých telefonů a jejich široká nabídka od těch nejlevnějších, jako je právě zmíněný Samsung Galaxy Y, až po špičkové přístroje, jako je současný Samsung Galaxy SII a chystaný Galaxy SIII.
Více už prozradí tabulka:
Značka | 2009 | 2010 | 2011 | Q1 2012 |
Samsung | 15% | 18% | 21% | 45% |
Nokia | 60% | 63% | 57% | 37% |
HTC | 1% | 4% | 4% | 7% |
Sony Ericsson | 13% | 3% | 5% | 4% |
BlackBerry | 2% | 2% | 3% | 2% |
LG | 3% | 5% | 3% | 1% |
ostatní | 7% | 5% | 7% | 5% |