Služba SMS InfoKanál v ostrém nasazení při povodních

Diskuze čtenářů k článku

16. 07. 2009 11:25

ale nechápu, proč zde už dávno neexistuje rozesílání takovýchto SMS hromadně na všechny mobily v určité oblasti.
Největší nevýhodu současného systému vidím v tom, že je nutné se předem zaregistrovat a to většina lidí neudělá. Jednak kvůli pocitu zbytečnosti této služby, protože jim přece nic nehrozí a hlavně kvůli zneužívání.
Vím o pár místech, kde tato služba začala fungovat, lidé se registrovali a nakonec jim chodilo denně několik zpráv o tom, že přijel na náměstí prodejce nebo že bude nějaká výstava.
Ideální varianta mi přijde, mít při registraci možnost si vybrat, jestli chci dostávat pouze krizovky nebo i informační zprávy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmm  |  16. 07. 2009 14:00

krizovky by mali ist automaticky a ak obcania chcu, mozu sa zaregistrovat na oznamy obce. ved aj ked chodi policia s megafonmi tak nehuci pred domami len zaregistrovanych obcanov :)
proste dohodnut s operatormi urcite uzemie a na vsetky prihlasene zariadenia odosielat nudzove spravy. to by snad slo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2009 14:14

Přesně tak. Zároveň by rozesíláním v dané oblasti odpadla dost podstatná bariéra a to je to, že musíte dám někomu (obci) své tel. číslo, což dost lidí odrazuje.
Na druhou stranu v současnosti, kdy si obce rozesílání těchto SMSek musí poměrně draze platit, je pro ně občasné rozeslání reklamní SMS možností, jak vše financovat. Osobně by mi nevadilo, kdyby třeba jednou měsíčně přišla nějaká reklamní SMS výměnou za jistotu, že pokud se něco bude dít, tak dostanu včas SMS.
Samozřejmě to předpokládá jednu věc - aby obce, které krizové SMS využívají, měly zajištěné jejich rozeslání i mimo pracovní dobu nebo když je starosta pryč.
Ale to je hudba budoucnosti. Vždycky mě "potěší", když píšu na ofic. mail obce a schránka je trvale přeplněna nebo ji nikdo nevybírá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jana Mertová  |  16. 07. 2009 21:07

Zdravím,
dovolím si reagovat,
určitě máte pravdu v tom, že nikdo nechce dostávat informace, které ho obtěžují, a proto si lze vetšinou vybrat z několika druhů informací, s tím že krizové info je samozřejmostí.
A s tím sponzorováním, ono to tak funguje. Čísla nikdy nejsou poskytnuta třetím stranám, je na vedení obce či města, zda přijme SMS a tu rozešle (nikdy ne naopak, že by byla poskytnuta databáze), ale zase vždy to musí být SMS, která má nějaký přínos pro obyvatele, jinak by v databázi nikdo nezbyl, protože by se odregistroval.
A pokud toto dělení obec či město nenabízí, tak je to třeba vzít tak, že pro někoho je i ta SMS o prodejci před obecním úřadem zprávou důležitou, a pokud opravdu nechceme tyto sms dostávat, ale být v databázi, mám zkušenosti takové, že starostové si bez problému číslo přeřadí.
A co se týče zajištění provozu i po pracovní době, zde je to vyřešeno nevázaností na jeden počítač, jedná se o webovou aplikaci a pokud nejde proud či internet, tak SMS lze poslat také z mobilu, a to ať na vybrané skupiny či na všechny.
Zdraví
Jana Mertová

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2009 21:21

Dobrý den, o možnosti rozesílání přes mobil vím, ale narážím spíš na to, na co si stěžovalo dost uživatelů této služby. Obecní nebo městský úřad rozesílal "nekrizové" informace, ale v okamžiku, kdy se blížil nějaký problém, tak nikdo nepovažoval za důležité rozeslat SMS obyvatelům, nebo ani o nebezpečí nevěděl.
Koneckonců plno starostů stáhne mail maximálně jednou za týden a mobil, na který má přijít informace z ORP nebo HZS mají zamknutý ve stole.
Ale to samozřejmě není chyba systému, tohle už si musí zajistit každá obec sama. Nejideálnější asi je, pokud má obecní nebo městskou policii se stálou službou, která tohle může zajistit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jana Mertová  |  16. 07. 2009 21:45

Rozumím,
je pravda, že obzvláště v rovině krizové komunikace se úřady komunikovat teprve učí, ono je totiž docela těžké napsat SMS tom, že se blíží nebezpečí atd. Tuhle problematiku jsme řešili na semináři o SMS jako doplňku krizové komunikace v Opavě, kde s konzultacemi nad textem krizových SMS pomáhal také mluvčí a psycholog HZS. Jak nevyvolávat paniku atd.
Ale máte pravdu. A ono je pak důležité ozvat se. ozvat se jako obyvatel a i letošní povodně to ukazují,
samozřejmě, ne vždy je to ideální, ale jde to dobrým směrem, i když bohužel, na některých místech se na to přijde pozdě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor