T-Mobile dnes vydal finanční zprávu o výsledcích hospodaření v prvním pololetí 2011. U operátora došlo k mírnému poklesu klientů o 39 tisíc na současných 5,425 milionu. Největší úbytky zaznamenala skupina předplacenkářů, počet zákazníků paušálních služeb naopak narůstal. Podíl paušálistů na celkovém počtu klientů činí u T-Mobilu aktuálně 52 %.
Hlavním faktorem, který přispívá k vyšší oblibě tarifních programů, je široká nabídka integrovaných služeb, jejich výhodnější podmínky a možnost zajímavého balíčkování. Průměrný měsíční podíl zákazníků, kteří přestali používat služby operátora (churn), se u T-Mobilu drží na 1,3 %.
Zákazníci | 1. pololetí 2011 | 1. pololetí 2010 | Změna v % | 2. čtvrtletí 2011 | 2. čtvrtletí 2010 | Změna v % |
Počet zákazníků | 5 425 | 5 464 | -0,70% | 5 425 | 5 464 | -0,70% |
- Tarifní zákazníci | 2 823 | 2 730 | 3,40% | 2 823 | 2 730 | 3,40% |
- Twist zákazníci | 2 602 | 2 734 | -4,80% | 2 602 | 2 734 | -4,80% |
Noví zákazníci | -42 | 8 | n.a. | -21 | 16 | n.a. |
- Tarifní zákazníci | 52 | 78 | -33,30% | 25 | 30 | -16,70% |
- Twist zákazníci | -94 | -70 | -34,30% | -46 | -14 | n. a. |
Prům. měs. churn | 1,30% | 1,30% | 0,0 p.b. | 1,30% | 1,30% | 0,0 p.b. |
- Tarifní zákazníci | 0,50% | 0,40% | 0,1 p.b. | 0,50% | 0,40% | 0,1 p.b. |
Finanční výsledky T-Mobile odrážejí především faktor neustále se snižujících cen za služby. Celkové integrované tržby za prvních šest měsíců roku dosáhly téměř 13,4 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o 8,7 %; tržby z mobilních služeb pak přesáhly 12,4 miliard. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) se přiblížil 6,7 miliardám Kč (pokles o 5,2 %), EBITDA marže z celkových tržeb je na úrovni 50 %.
Významný pokles cen odráží průměrná měsíční útrata za mobilní telekomunikační služby (ARPU). Ta činila v prvním pololetí 381 Kč, což je o 9,5 % méně než v prvním pololetí loňského roku. Podíl nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb lehce vzrostl o jeden procentní bod na 24 % v porovnání s první polovinou loňského roku.