T-Mobile spustil zkušební provoz nové technologie pro rozpoznávání řeči (ASR) v rámci hlasového automatu na své infolince. Zákazníkům pomůže s řešením jednoduchých úkonů, pro začátek je nasazena v sekci s informacemi o roamingových službách.
Zákazník místo tradičního mačkání čísel podle návodu hlasového automatu zřetelně vysloví název země, u které ho zajímají ceny za volání a další služby. Systém (za ideálních podmínek) rozpozná dotaz a obratem sdělí požadované informace. Služba je nyní otevřena v testovacím režimu pro zákazníky, jejichž telefonní čísla končí číslicemi 1 – 3. Novou funkci hlasového automatu již vyzkoušeli tisíce klientů, a z dosavadního měření vyplývá, že zákaznická spokojenost je vysoká.
Zajímavé je, že toto řešení T-Mobilu dodala společnost Nuance. Ta mimo jiné spolupracovala s Applem na vývoji slavné hlasové asistentky Siri.