T-Mobile získal v roce 2015 nové zákazníky a navýšil tržby

T-Mobile získal v roce 2015 nové zákazníky a navýšil tržby

T-Mobile zveřejnil výsledky hospodaření za rok 2015. Firma uplynulý rok označuje jako rok vývoje a změny. Operátor dokončil proces integrace společností GTS a T-Systems a zaměřil se na budování LTE a poskytování služeb pro korporátní segment. T-Mobilu se dařilo, když zvýšil celkové tržby o více než 12 procent na 27 miliard korun.

K 31. prosinci využívalo mobilní služby T-Mobilu 6 milionů zákazníků, z čehož bylo 3,6 milionu zákazníků tarifních a 2,4 milionu předplacenkářů. Průměrný zákazník provolal v síti T-Mobile 155 minut měsíčně, tedy o 2,6 % více oproti předchozímu roku. Spotřeba rostla ve všech oblastech, nejvíce u mobilního internetu. Objem přenesených dat vzrostl meziročně o téměř 70 % a přesáhl 17 600 terabytů.

V tisících  Q1–Q4 2014 Q1–Q4 2015 Meziroční změna
Počet zákazníků – mobilní služby 6 000 6 019 0,30%
Tarifní zákazníci 3 500 3 597 2,80%
Zákazníci s předplacenou kartou 2 500 2 422 -3,10%
Noví zákazníci 169 18 -89,30%
Tarifní zákazníci 171 97 -43,30%
Zákazníci s předplacenou kartou -2 -78 n/a
Průměrný měsíční churn – mobilní služby 1,30% 1,50% 0,2 p. b.
Tarifní zákazníci 0,50% 0,60% 0,1 p. b.

Celkové tržby T-Mobilu za mobilní a pevné služby přesáhly 27 miliard Kč a meziročně tak narostly o 12,5 %. Tržby z mobilních služeb činily téměř 18,2 miliardy. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) v mobilních službách klesla na 253 Kč, což je o 3,8 % měně než v předchozím roce. Rostoucí spotřeba datových služeb se odrazila v podílu nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb: tento ukazatel vzrostl o 7 procentních bodů na nový rekord 45 %. 

V Kč Q1–Q4 2014 Q1–Q4 2015 Meziroční změna
Celkové tržby (mil.) 24 072 27 076 12,50%
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby 18 883 18 179 -3,70%
EBITDA (mil.) – integrované služby 10 035 10 969 9,30%
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 41,70% 40,50% -1,2 p. b.
ARPU - mobilní služby 263 253 -3,80%
Tarifní zákazníci 382 363 -5,00%
Zákazníci s předplacenou kartou 98 94 -4,10%
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby 38% 45% 7 p. b.

Článek patří do rubrik: T-Mobile, Hospodaření a finance

4 komentářů

Diskuze

  • Vojtěch Rybák , 2. 3. 2016 11:26:18
    Minimálně o jednoho zákazníka přijdou, protože pro ně je naprosto...
  • Nick Cave , 2. 3. 2016 0:59:26
    Aby ne, sotva otevřete dvéře prodejny T-Mobile a už vám cpou nějaký tarif,...
  • Tonda111000 , 1. 3. 2016 21:24:48
    Vyčerpáš FUP-konec dat.Tím určitě přilákali zákazníky.

Určitě si přečtěte

Geniální nápad? Překroč hranici, O2 aktivuje pojištění

Geniální nápad? Překroč hranici, O2 aktivuje pojištění

Nemusíte nikde nic zařizovat, v okamžiku, kdy překročíte hranice máte postaráno o cestovní pojištění díky mobilu. Letos v létě bude zdarma.

Kaktus jde proti O2. Umožní převést nevyužitá data

Kaktus jde proti O2. Umožní převést nevyužitá data

Není to tak jednoduché, jak naznačuje nadpis, ale jde to. Kaktus také umí LTE a často zdvojnásobuje dobíjený kredit.

O2 data nezakáže a navíc převede. Na Slovensku

O2 data nezakáže a navíc převede. Na Slovensku

České a slovenské O2 jsou jedna firma. Slovákům ale operátor data po FUP nezatrhne a dokonce jim nevyužité MB převede do dalšího měsíce.

Týden mobilně 338: Tiskovkový speciál

Týden mobilně 338: Tiskovkový speciál

V tomto týdnu se sešla celá řada tiskových konferencí. Ty zahraniční zmíníme, ty tuzemské vám přiblížíme kamerou a komentářem.