T-Mobile získal v roce 2015 nové zákazníky a navýšil tržby

T-Mobile získal v roce 2015 nové zákazníky a navýšil tržby

T-Mobile zveřejnil výsledky hospodaření za rok 2015. Firma uplynulý rok označuje jako rok vývoje a změny. Operátor dokončil proces integrace společností GTS a T-Systems a zaměřil se na budování LTE a poskytování služeb pro korporátní segment. T-Mobilu se dařilo, když zvýšil celkové tržby o více než 12 procent na 27 miliard korun.

K 31. prosinci využívalo mobilní služby T-Mobilu 6 milionů zákazníků, z čehož bylo 3,6 milionu zákazníků tarifních a 2,4 milionu předplacenkářů. Průměrný zákazník provolal v síti T-Mobile 155 minut měsíčně, tedy o 2,6 % více oproti předchozímu roku. Spotřeba rostla ve všech oblastech, nejvíce u mobilního internetu. Objem přenesených dat vzrostl meziročně o téměř 70 % a přesáhl 17 600 terabytů.

V tisících  Q1–Q4 2014 Q1–Q4 2015 Meziroční změna
Počet zákazníků – mobilní služby 6 000 6 019 0,30%
Tarifní zákazníci 3 500 3 597 2,80%
Zákazníci s předplacenou kartou 2 500 2 422 -3,10%
Noví zákazníci 169 18 -89,30%
Tarifní zákazníci 171 97 -43,30%
Zákazníci s předplacenou kartou -2 -78 n/a
Průměrný měsíční churn – mobilní služby 1,30% 1,50% 0,2 p. b.
Tarifní zákazníci 0,50% 0,60% 0,1 p. b.

Celkové tržby T-Mobilu za mobilní a pevné služby přesáhly 27 miliard Kč a meziročně tak narostly o 12,5 %. Tržby z mobilních služeb činily téměř 18,2 miliardy. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) v mobilních službách klesla na 253 Kč, což je o 3,8 % měně než v předchozím roce. Rostoucí spotřeba datových služeb se odrazila v podílu nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb: tento ukazatel vzrostl o 7 procentních bodů na nový rekord 45 %. 

V Kč Q1–Q4 2014 Q1–Q4 2015 Meziroční změna
Celkové tržby (mil.) 24 072 27 076 12,50%
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby 18 883 18 179 -3,70%
EBITDA (mil.) – integrované služby 10 035 10 969 9,30%
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 41,70% 40,50% -1,2 p. b.
ARPU - mobilní služby 263 253 -3,80%
Tarifní zákazníci 382 363 -5,00%
Zákazníci s předplacenou kartou 98 94 -4,10%
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby 38% 45% 7 p. b.

Článek patří do rubrik: T-Mobile, Hospodaření a finance


4 komentářů

Diskuze

  • Vojtěch Rybák , 2. 3. 2016 11:26:18
    Minimálně o jednoho zákazníka přijdou, protože pro ně je naprosto...
  • Nick Cave , 2. 3. 2016 0:59:26
    Aby ne, sotva otevřete dvéře prodejny T-Mobile a už vám cpou nějaký tarif,...
  • Tonda111000 , 1. 3. 2016 21:24:48
    Vyčerpáš FUP-konec dat.Tím určitě přilákali zákazníky.

Další podobné články

T-Mobile vzpomíná, jak se vyvíjela SIM karta

T-Mobile vzpomíná, jak se vyvíjela SIM karta

Je to sice jen malý kousíček plastu, ale pro naprostou většinu operátorů už více než 20 let nepostradatelná rekvizita. SIM karta.

Google na Androidu vydělal 42 miliard dolarů, tvrdí Oracle

Google na Androidu vydělal 42 miliard dolarů, tvrdí Oracle

Pokračování sporu mezi společnostmi Google a Oracle ukazuje, kolik vlastně peněz dokáže Google generovat i z produktu „zdarma“ v podobě operačního systému Android.

Z Muzea na Roztyly. Metro dostane signál i v tunelech

Z Muzea na Roztyly. Metro dostane signál i v tunelech

Pokrývání tunelů pražského Metra mobilním signálem je běh na dlouhou trať, ale do roka bychom se měli dočkat i na jednom z nejfrekventovanějších úseků.