T-Mobile zlákal nové zákazníky a po 8 letech zastavil pád tržeb z mobilních služeb

T-Mobile má za sebou úspěšné třetí čtvrtletí letošního roku. Firma vydala hospodářské výsledky, které kumulují čísla za prvních devět měsíců letošního roku. K 31. říjnu vykázal největší český mobilní operátor celkové tržby ve výši 19,372 miliardy korun a provozní zisk 8,343 miliardy korun. Firma tak dosáhla vysoké provozní marže 43,1 %.

V Kč  Q1–Q3/2015 Q1–Q3/2016 Meziroční změna
Celkové tržby (mil.) 19 918 19 372 -2,70%
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby 13 611 13 727 0,90%
EBITDA (mil.) – integrované služby 8 035 8 343 3,80%
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 40,30% 43,10% 2,7 p. b.
ARPU - mobilní služby 253 254 0,40%
Tarifní zákazníci 363 359 -1,10%
Zákazníci s předplacenou kartou 94 93 -1,10%
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby 44% 48% 4 p. b.

Zatímco celkové tržby meziročně mírně klesly, v segmentu mobilních služeb se T-Mobilu podařilo zastavit 8 let trvající pád. Mobilní služby generují operátorovi zhruba 71 % celkových tržeb, zbytek připadá na pevný internet, datová centra, IP televizi, ICT služby pro korporace, prodej hardwaru a nově také elektronickou evidenci tržeb (EET).

V tisících  Q1–Q3/2015 Q1–Q3/2016 Meziroční změna
Počet zákazníků – mobilní služby 5 981 6 002 0,40%
Tarifní zákazníci 3 556 3 646 2,50%
Zákazníci s předplacenou kartou 2 425 2 356 -2,80%
Noví zákazníci -20 -16 n/a
Tarifní zákazníci 56 50 -10,70%
Zákazníci s předplacenou kartou -75 -66 12%
Průměrný měsíční churn – mobilní služby 1,50% 1,40% -0,1 p. b.

T-Mobile se může pochlubit mírným meziročním navýšením počtu zákazníků mobilních služeb o 21 tisíc. Podíl zákazníků s paušálem je přitom stále většinový a činí 61 %. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) vzrostla na 254 Kč. Průměrný zákazník s paušálem utratí měsíčně 359 Kč, předplacenkář pouze 93 Kč. Většina rezidentních zákazníků přitom využívá neomezený tarif S námi síť nesíť za 749 Kč. ARPU paušálních zákazníků tak výrazně snižují firemní zákazníci a zákazníci pod rámcovou smlouvou, kteří platí podstatně nižší částky.

Během prvních tří čtvrtin roku mobilní zákazníci T-Mobile v průměru protelefonovali 156 minut, tedy o 0,6 % více než ve stejném období předchozího roku. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, zejména pak v oblasti datových služeb. Meziročně se objem přenesených dat zvýšil o 95,4 % a dosáhl 22 831 terabytů (TB).

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Hospodaření a finance

11 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Prase Mangalica 12. 11. 2016 11:20:59
    Tipl bych si, že na příliv zákazníků bude mít nemalý vliv Kaktus...
  • Šetřílek 11. 11. 2016 23:37:19
    Těší mne jen, že na tu jejich zlodějskou marži přispívám jen dvěma...
  • pcwifi 11. 11. 2016 22:03:23
    brzy me asi odpudi s jejich pristupem, po 14 letech toho mam celkem dost a...
Určitě si přečtěte

Češi se učí nakupovat mobilem, pomalu dohánějí Evropu

Češi se učí nakupovat mobilem, pomalu dohánějí Evropu

14.  4.  2017 | Pavlovič Radek, E15.cz | 6

Dítě s paušálem může být neřízená střela, za dluhy odpovídají rodiče

Dítě s paušálem může být neřízená střela, za dluhy odpovídají rodiče

** Raději pořiďte dítěti předplacenou kartu, nebo nastavte limity útraty ** Ušetříte si infarkt až zjistíte, že potomek probendil balík ** ČTÚ řešil případ, kdy operátor vymáhal po dítěti dluh 60 tisíc

13.  4.  2017 | Pospíšil Aleš | 35