Trend mobilního hledání nezadržitelně sílí a v některých zemích zemích už dokonce poráží klasické „googlování“ z PC. Tvrdí to internetový gigant Google s odkazem na svá nejčerstvější interní data o počtech zadaných dotazů, které jeho vyhledávač zpracovává. Řeč je prý o celé desítce zemí, v nichž servery Googlu zpracovávají více dotazů z mobilních zařízení, než z běžných PC či notebooků. A jejich počet prý dál poroste.
Google o jakémsi pomyslném zlomu v trendu informoval na svém blogu Inside AdWords s tím, že do top desítky patří Spojené Státy nebo například Japonsko. Ostatně, trend mobilního vyhledávání Google již delší dobu podporuje, a to například změnami ve vyhledávacím algoritmu, které upřednostňují weby přizpůsobené pro mobilní přístroje.
Google na blogu rovněž upozornil, že právě zadáváním dotazů do vyhledávače, případně do stavového řádku v rámci jeho obchodu Play Store, se zákazníci nejčastěji dozvídají o nových aplikacích pro své chytré telefony či tablety.