Problémy Vodafonu (stejně jako jakékoliv jiné firmy s problémy) tkví jenom v jedné věci: "NEDOSTATEK KVALITNÍCH ZAMĚSTNANCŮ!"Vodafone odměňuje nejhůře své zaměstnance ze všech operátorů a navíc i ostatní podmínky zde nejsou příliš dobré. Popravdě pak takovou práci prostě dělá jenom člověk, který ji dělat MUSÍ, protože nemá na to, aby dělal něco lepšího. Ovšem takový člověk firmě nic nepřinese, protože nedokáže vymýšlet efektivní řešení, neumí jednat s lidmi atd.Umění jednat s lidmi je NEJDŮLEŽITĚJŠÍ pro úspěch čehokoliv. Je skutečně rozdíl, jestli nezaplacenou fakturu řešíte Vodafonním stylem: "Máte nezaplacenou fakturu, zaplaťte nejpozději do xy, jinak Vám naúčtujete 360 Kč, šoupneme Vás do SOLUSu a exekutor Vám vybílí bejvák! Vodafone (bez dalšího podpisu)"Nebo Inteligentně: "Dobrý den, pane Nováku, mrzí mě, že Vás obtěžuji. Chtěl bych se Vás zeptat jestli Vám byla poslední faktura doručena v pořádku, včas a byla pro Vás dostatečně přehledná? Pokud došlo k jakékoliv chybě, při doručování Vaší faktury, velice se Vám za to omlouvám a budu rád, pokud věnujete chvíli Vašeho času, zavoláte mi a vše dám okamžitě do pořádku. Děkuji Vám za Váš čas a omlouvám se za vyrušení. Jan Fakturační, Firma"(Při zavolání zpět na dané číslo automat spojí hovor přímo s Janem Fakturačním). O jak lépe to vypadá a o jak více budete chtít u takové firmy být?V obou případech je zákazník upozorněn na nezaplacenou fakturu, ale v tom druhém velice citlivě, navíc dostává možnost to svést na nefunkční e-mail nebo cokoliv a firmě jde přece hlavně o to, aby zaplatil, ne o to, aby ze zákazníka dělala vyvrhele a navíc 98% všech nezaplacených faktur jsou buď zapomenuté nebo zákazník neměl peníze a čekal, až mu přijdou. Takže je opravdu zbytečné s ním jednat jako s vrahem.Naopak, pokud jako obchodník apelujete na dobré chování, morálku, dáváte zákazníkovi možnost zůstat pořád "ten dobrý", tak drtivá většina lidí to zaplatí, protože prostě chtějí zůstat "hodní". Naopak pokud s ním jednáte jako s největším póvlem a zlodějem, tak i zákazník nebude vstřícný to zuřivě platit.Přitom kolik taková změna stojí peněz? Vůbec nic! Slušné chování je ZDARMA a cítí se při něm dobře zákazník, cítí se při něm dobře i zaměstnanec, protože nedochází ke konfliktům a firma má loajálního zákazníka.