„Pro naše zákazníky se úpravou nic nemění,“ říká Vodafone o nových datových tarifech. Takže k čemu ty úpravy byly?
Podle čtenosti druhé a třetí kapitoly včerejšího článku je zřejmé, že mnozí z vás vůbec nezaznamenali, že tam druhá a třetí kapitola je. Proto ještě jednou a samostatně – co říká Vodafone na své nové datové tarify?
- Nemáte pocit, že je to jen jiný způsob dodatečného zpoplatnění služeb, za které vás poslední rok pronásleduje ČTÚ?
Takový pocit nemáme. Naše nové tarify jsou postavené na účtování služeb po určitých jednotkách, jako je běžné například u hlasových služeb. Kombinace měsíčního paušálu, který již zahrnuje určitý objem služeb, a zpoplatnění služeb odebraných nad rámec tohoto paušálu jednotkovou cenou, pro zákazníky není nové. Jedná se o vyúčtování ceny poskytnutých služeb podle tarifu.
- Takže všem stávajícím zákazníkům se 6. ledna po vypršení FUP začnou účtovat další jednotky?
Nové datové tarify nemají FUP, ale skládají se z datového balíčku, který je zpoplatněn v rámci paušálu a po jeho vyčerpání jsou data dále zpoplatněna jednotkovou cenou dle ceníku. Toto výchozí nastavení uvedených datových tarifů si může účastník změnit, v takovém případě však dojde po vyčerpání datového balíčku ke zpomalení rychlosti na 20 kbps (přičemž data nad rámec balíčku nebudou po zpomalení rychlosti zpoplatněna). Nastavení datových služeb, které si zákazníci zvolili, zůstane zachované.
- Jaké budou po vypršení FUP ceny? Platí tabulka uvedená na Pece.Vodafone.cz?
Nové datové tarify již FUP nemají. Ano, jednotkové ceny jsou uvedeny v této tabulce.
- …to vypadá stejně, jako doteď Data nad rámec balíčku, takže v čem je rozdíl? Co se vlastně změnilo?
Ano, ceny nových tarifů i jednotkové ceny jsou stejné. Vysvětlení ohledně rozdílů viz. odpověď č. 1 výše.
- Kolikrát bude možné naúčtovat dodatečné balíčky? Půjdou za sebou donekonečna?
Zákazníkům budeme účtovat skutečně odebrané služby. Zákazník si nicméně může útratu kontrolovat průběžně v samoobsluze Můj Vodafone, případně si nastavit FlexiLimit nebo FlexiStrop.
Aplikaci Můj Vodafone průběžně vylepšujeme, aby zákazníci měli vždy po ruce aktuální přehled o průběžném čerpání dat a mohli si tak zvolit optimální datový tarif.
Takže proč se něco měnilo, když se nic nezměnilo?