Ano, i "článek" o čtyřech větách a dvou grafech se dá považovat za plus mínus přínosný. Co takhle ty grafy trochu okomentovat? Ono by to nebolelo a čtenáři by si ty grafy nemusely studovat sami!Ale když se podívám na autora článku, tak je mi to jasné...
vážně si myslíš, že jsou lidé tak stupidní, že nerozumí dvěma grafům?i když, když se podívám na tvoje "čtenáři nemusely", tak u tebe to nevylučuju no...
ňuňuňu...
To psal PetrtrolL113, toho snad můžou brát vážně jen děti ve školce
Eh, podle me to je jednoduche a je to vice citelne, nez 150 vet/ od toho se zacinaly delat grafy.Protoze jsou citelne :D
Pokud nesouhlasite, dejte minus a svuj nazor na muj nazor. Tak se vede diskuse...
Nesmysl. Marže nějakých 47% u výrobce mobilů ??? Tak to jste někdo asi spadnul z hodně vysoké višně. Máte nepřesné údaje. Pokud byste napsali, že 47% má obchodník s telefony, který to nakupuje velkoobchodně třeba po stovkách, tak bych ani nepípnul, ale takovéhle nadnárodní společnosti výrábějí mobily za pár desetikorun nebo stokorun a k tomu si přirazí kupříkladu 200, 300, 500% apod. Do toho nikdo nevidí. Cena za telefon pak výjde např. na 3.000 Kč a pak si k tomu každý přihazuje své peníze navíc, např. dovozci, clo a další nezbytné koruny navíc.... Pak bych bral, že obchodník, který je na konci celého toho řetězce si hodí "jen" 47% marží... Tento článek je velmi zavádějící...
Ty ses ale mamince povedl Más vůbec šajnu, o čem tu píšeš? Obchodník, co nakoupí stovky telefonů , že má dle tebe marži 47% ? V tomto oboru jde o pouhé jednotky procent, někdy se prodává se zápornou marží ......
Tak nějak, ale s tím, že ty grafy neukazují marži výrobce má pravdu, neboť je tu graf porovnání prodejních cen v obchodě a cen součástek.. a ty pracovníci co ty telefony skládají nic nestojí? a i ti prodejci si něco nechají, takže to opravdu není 47%... ale klidně to může nakonec být i +-40%
jo aha...von bude problém v tom, že většina neví, co je marže...marže není zisk...!marže je jen rozdíl mezi cenou, za kterou něco koupím, a cenou, za kterou to prodám...(případně za kolik koupím materiál, ze kterého to vyrobím...)další náklady jako mzdy zaměstnanců a tisíse dalších se pak odečítají od marže a z toho až vychází zisk!
někdy se prodává se zápornou marží? WTF?resp. možná tak rohlíky v supermarketu, ale elektronika?
byl bych velmi potěšen, kdyby mi ti, co mi dali mínus, objasnili, co jsem napsal špatně...nechám se poučit...
například není vůbec žádnym tajemstvím, že herní konzole se prodávají se zápornou marží a výrobce poté vydělává na obsahu, který bývá dražší než třeba na PC
dobře i kdyby konzole ano... možná obyčejné tiskárny... tak to jsou dvě věci...ale do "V tomto oboru jde o pouhé jednotky procent, někdy se prodává se zápornou marží ...... " máme pořád daleko...
Rozhodne to nejosu jednotky procent, budte v klidu.
je opravdu vidět, že absolutně netušíte jak to je. Přirážky 100 a více % bývají u kabelů, různých platových pomůcek, možná větráků, max. myší apod. Ale např. U notebooků Lenovo a HP nechávají svým koncovým prodejcům marži max. 7-8% a v tomto malém pásmu je nechá plácat. Reálně pak prodejce má na levném notebooku tak 100-500 Kč. Pokud někdo má velký obrat, tak dostane možná tak max. 5% na zpětných rabatech. Distributoři pak často opravdu jednou jen na zpětné rabaty a dost často prodělají na pohybu kurzu apod.
Vzhledem k pouzitym materialum a kvalite zpracovani nezbyva nez smeknout pred vyjednavaci z eplu, iphon pripimina audi za cenu skodofky....
ale nekdo ty dily i sklada?!
Sklada je foxconn..
A nekdo do toho tvori treba i software :D a cena marze dale klesa :o) Kdyby slo podnikat timhle zpusobem, ze bych nakoupil material a prodal ho zabalenej jako hotovej produkt byl bych uz taky milionar :D
:D tenhle článek mě pobavil... Tady je další z důvodů proč jde Nokia ke dnu... Nejen že toho svýho plasťáka vyrábí dráž než iPhone, ale ještě ho prodává za půlku a stejně ho nikdo nechce...
Skutečně ji nikdo nechce? Neřek bych Ikdyby ji chtěl jeden člověk je tvuj příspěvek jedna velká lež V USA se stala Lumie 900 jedním z nejoblíbenějších smartphonů. A to by se asi nestalo, kdyby ji nikdo nechtělA člověk si musí uvědomit co vlastně chce. Nadávat na to, že je Nokie předraženej šunt, nebo že ji prodávají o polovinu levněji než iPhone a nikdo ji nechce(což ani není pravda)? A asi proto se přesouvá Nokie své fabriky do asie. Doposud vyrábí v Evropě a tady kvalitně a za větší prachy.
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 06. 2012 14:26
jj.. Lumii se v USA daří úplně skvěle.. to určitě :D ... http://zpravy.kurzy.cz/307172-apple-podporil-55-... ... únor 2012: "Naopak finské Nokii (NOK) klesl podíl z 28 % na 12 %"
Jenomže to je únor a Lumie 900 se začala v USA prodávat někdy duben/květen
jj, určitě to ty čísla DRAMATICKY změnilo :D :D
Mě vůbec nejde o nějaký čísla, já jsem jen chtěl říct, že není pravda tvrzení že lumii 900 nikdo nechceTo je uplně jasný, že to neznamená, že bude mít hned vyšší zisk. Ono taky před 2 lety, ještě když Elop neřekl nic o ukončení podpory symbianu, se prodalo 20 milionů mobilů se symbianem, rok po tom jeho výstupu to bylo 10 milionů mobilů se symbianem... Lumií se prodalo v tomto roce 2 mliony( za první 2 měsíce na konci roku co se začaly prodávat na prvních pár trzích). V únoru se mluvilo otom, že v roce 2012 se do toho února prodalo 2,5 milionů lumií.Počkejme si na výsledky za 2. čtvrtletí... Výsledky nebudou nijak úžasný, každopádně Lumie pár lidí chce
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 06. 2012 15:43
ANo nikdy ji nechce, ale proč nekoupit mobil za 100$ když mi těch 100$ stejně vrátí?:DNokia měla u 900 velký proděj jelikož byla k tarifu za 100$ a člověk k tomu dostal ještě 100$ kredit. No neber to.
New iPad 3G 64GB/iPhone 5 64GB/Lumia 920
Tomu se říká marketing ne? Nokie a hlavně Elop se snaží právě US trh nějak zaujmout a tak tedy se domluvila s AT&T na takové nabídce. Já si tu kauzu už nepamatuju, ale myslím, že tu stovku vraceli za nějakou chybu v SW a to bylo hned opraveno, takže moc lidí ji zpět nezískalo. Taky ale Nokie za tyto lumie inkasovala svou standardní cenu, kterou mají po opuštění fabriky. Takže pořát z toho zisk měli. A operátor si samotnou marži mnohonásobně nahradí za svoje služby.Ale kdo by kupoval mobil se systémem kterej nechce a tarifem na 2 roky? To že jim někdo to kilo vrátí nikdo předem nevěděl, takže kvulli tomu si ji taky nekupovali. Myslím, že iPhone dávají v mnoha zemích s tarifem uplně zadarmo ne? A kdo by nekoupil mobil úplně zadarmo?
Stačí se podívat na nějaký statistiky. Na posledních co jsem viděl (pár týdnů zpět) měl Windows Phone na US trhu cca 2% podíl. V tu chvíli se s klidným srdcem dá říct, že nejen Lumie, ale cokoli s Windows Phone nikdo nechce.
Nedávno, konkrétně Nokie neměla v USA ani procento
Čili nedávno neměla ani procento a teď má možná o něco víc než procento. Hotovej prodejní trhák. Škoda, že v Nokii vyrazili tolik lidí z práce, párty na oslavu mohla být velkolepější. :)Ne teď vážně... Lumie jsou prů*er, to už ví i v Nokii.
taky si myslim... ukazujou to i prodejni cisla... Nokia si myslela, ze ji to zachrani a budou vsichni hotovy... ale to se nekoná... proto dál propouštej a cena akcií klesa...
Např. z 50 milionů jsou ty 2 procenta celkem dost ne? (1 mega)Propouštění zaměstnanců tak nějak poukazuje tu drahou výrobu Lumie 900. Je to smutný, ale přetahování fabrik do Asie nikdo nezastaví... Teda tady si možná protiřečím tím, že Lumie už vyráběný v Asii jsou.A je teda pravda, že Elopovi při představování tohoto plánu až moc svítily očička dojetím, když si myslel, že miliony spokojených uživatelů symbianu zahodijou svoje symbian Nokie a pujdou si koupit WP... Akorát nemyslel na to, že pro většinu uživatelů včetně mě budou limitovat chybějící funkce, který symbian má. Samozřejmě i Android, proto raději přejdou k němu, protože to až takový rozdíl v ovládání není.Ale tak nějak postupně se mě Windows Phone začínají zamlouvat. A asi podobně to beru i s ostatníma lidma. Postupně si zvykají nasystém, kterej nemá obdoby co se vzhledu týče.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 06. 2012 17:47
Milane, snad chápete, že brát to na kusy je nesmysl. 2% jsou zkrátka tristní podíl! Např. starý Windows Mobile má stále o dost víc a to je pro Microsoft bez debat ostudné. A Nokia se bohužel veze s ním. Ten pakt byla chyba, spousta lidí to tvrdilo už tenkrát a nyní se ukazuje, že měli pravdu. Já chápu, že se vám ten systém líbí. Osobně bych ho taky rád vyzkoušel, ale jeho neúspěch je zřejmý.
Ano to je pravda, ale jak jsem již psal je to úplně něco jinýho než co doposud bylo a to hlavně designem a způsobem ovládání. Na to si musí lidé postupně zvykat.Já byl mezi protestujícíma, ale né až tak kvuli výběru WP, ale kvuli totálnímu odpískání symbianu. Kdyby to minimálně oznámili až letos, prodeje symbianu by tolik neklesly, s tím by byl alespoň o něco vyšší zisk a akcie by taky tolik nespadly. O tom sešupu potom co to Elop vyřkl se přece básnilo jako největší propad tak velké firmy vůbec v historii...WP jsem fandil hned odzačátku co vznikly a to hlavně kvůli důležité konkurenci. Později se mi moc nezdál vzhled na který jsem si časem zvykal, momentálně mě vadí ta "omezení". Ale nejvíc jsem na symbianu zvyklej, když se mi omrzí vzhled nainstaluji zajimavé téma, změní se tak např. i ikony a jakoby jste měl nový systém. Bella mě tak překvapila, že jsem už ani neměl nutkání vyzkoušet si Android... Ale já věřím, že postupně se to bude s WP zlepšovat. Né nadarmo se říká "jak rychle dosáhneš vrcholu, tak rychle se vrátíš ke dnu" (Android). Myslím si že to zachvíli bude s Androidem neúnosný co se týče konkurence z číny. A Motorola+LG a donedávna hodně i SONY mají problémy konkurovat Samsungu. Momentálně to mají těžší s Huawei apod.Ale s těma Windows mobile ale nesouhlasím, žeby stále měly větší podíl než WP.
Názor byl 2× upraven, naposled 18. 06. 2012 15:30
"V USA se stala Lumie 900 jedním z nejoblíbenějších smartphonů."Nejblibenejsi podle ceho? Podle prodeju? To asi tezko
Dal bych sem odkaz odkud čerpám, ale je tady zakázaný vkládat konkurenční webyNo a při hledání článku jsem narazil na článek o jednom kanadským operátorovi, kterej nabízí Galaxy S III za 99 kanadských dolarů a nekupte to žejo...Prostě za oceánem si žijou, kéž by toto bylo i v našich luzích a hájích. Za takový prachy bych se klidně na 3 roky uvázal operátorovi...
Presne tento typ clanku je k nicemu. Autor jen neco nekdo videl, napsal par vet a pastnul sem a i to spatne. Graf porovnava jen cenu materialu, tedy nejsou v tom naklady na montaz, baleni, distribuci k prodejcum a koncakum, ..., pak samozrejme distribucni marze, nezahrnuje cenu urcenou na servisni kanal,... no a pak samozrejme tady nejsou naklady na vyvoj, investice do vyzkumu, naklady na porizeni technologii a patentu tretich stran(posledne mapy, siri, liquid metal,...), licence ios, udrzovani app store, naklady na podporu a mnoho dalsiho...Pro bulvar skvele, ale skvelejsi by bylo porovnavat neco s androidem, to by byl ten prav flame... Pro odborny platek je to ale brak prvni kategorie.
Plně s tebou souhlasím - je to jako kdyby někdo sečetl cenu dílů u auta a nezapočítal montáž, distrubuci.... a řekl, že např Dacia má 50% marže (to je jen příklad
iPhone 4S 32GB, iOS 6.0 + HTC Evo 3D, Android 4.0.3 MacBook Pro 15, 2,66 GHz + Magic Mouse + WD My Book Studio 2T + AirPort Extreem (5th gen) Škoda Octavia II 1,9TDi Garmin nűvi 660
No jelikož Nokie ještě moc nevyrábí v Číně, tak by to celkově ještě dopadlo hůře pro Apple.
Kdo umí umí(apple) a ostatní jen závidí
Duskuze - hruza, vsichni chvali "svoje"Nicmene je z grafu videt ze iphone ma slusnou prirazku, chtelo by to srovnat vice telefonu/vyrobcu
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 06. 2012 16:09
všichni chválí svoje + skoro nikdo neví co je marže= výjimečně plodná diskuse...
Jak může mít nokia vyšší náklady? Když má mnohem horší komponenty, a výsledná cena na kus je bez 1-2 tisíc stejná, takže bych to tak černě neviděl. Lidi si Apple výrobky kupují kvůli Systému, a kvalitnímu zpracování zpracování o HW to vážně není tak už to při porovnávání pochopte, jeho výrobky vydrží léta narozdáíl od ostatních kteří to vydří zřítka, jako by to snad výrobci měli naprogramované pár dní po záruce. A cena není vysoká, to že na něj nemáte je vaše věc a ne věc nás nebo Applu, já také nemám na Ferrary (tedy měl bych pokud bych měl stejný příjem asi 35 let), ale nenadávám že je drahý a že škodovka stojí jenom 200tisíc místo 15ti milionů! Proč ale nesrovnáváte i BlackBerry? Ten také stojí více a výrobní cena vzhledem k HW bude asi hodně přemrštěná.
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 06. 2012 16:10
nejdřív si něco zjistěte a potom pište do diskuze myslím tu část s těmi náklady.
Docela jsem se pobavil při překladu vašeho příspěvku. Jedná se o skutečný hardcore Zajímalo by mne, kdy jste vzal, že Nokia má horší hardware ? Máte tohle trochu pomatené tvrzení nějak podložené ? Jediné co mi na moderních Nokiích vadí je systém. Hardwarově mi přijdou vynikající. Nokia N8 mne mile překvapila hromadou hardware, ale raději bych jí měl s ICS než s Belle. Rozum říká, že nejlepší je hledat nejlepší poměr výkon/cena. Porovnávat srovnání Škoda/Ferrari s Nokia/Apple je podle mého mylné. Nokia má velkou spoustu vychytávek, které Apple prostě nemá (xenonový blesk, fm transmitter, paměťové karty ..). Pokud tedy chcete tvrdit, že i přesto je lepší variantou zaplatit za telefon dvakrát víc, pak jste pozér.
Tak to vidíte, iPhone je předraženej šmejd
Vy jste "šmejd" a co? (nebudu psát také jelikož Apple šmejdy nevyráví, sice je skládán v ČÍne ale není vyráběn včíně jako ty vaše Samsungy)
Že by byl iPhone šmejd si nemyslím, ale vždy mě pobaví, když fanatičtí Applisté říkají "ty vaše Samsungy", jak kdyby to byl nějakej shit a sami mají v iPhonech půlku komponent od nich. A taky často zazáří takovým technologickým argumentem jako je "iPhone není šmejd, vy jste šmejd". Tím jste to tedy vyvrátil. :)
Já nikdy nepsal že je samsung nebo ostatní výrobci šmejd, nejsem ani Apple fanatik, jen jsem napsal jak minule psal Apple Hater že Apple skládá iPhony v číně, a přitom Samsung i další výrobci tam jsou vyrábění, a těch komponentů od samsungu je jen pár a to doslova (polovina to vážně není) a i ty má sámsung od jiné koupené firmy.
Nemá, on to vyrábí ve vlastních továrnách.
Neexistují žádné vlastní továrny cizích výrobců v Číně. Takhle není nastavena čínská ekonomika. Kdo chce v číně něco postavit, vždy MUSÍ mít čínského partnera (firmu). Sám si tam nic nepostavíš.Ty o tom vážně nic nevíš.
LOL. To jsou bludy. Ty nejsi Apple Hater, ty jsi Hater sam sebe.
už zase.. na tvuj nazor jsme tu cekali.... btw.. jakej mas ty telefon ? ...
Minule Psal Samsung Galaxy S (ale už nevím který asi S2 nebo S3) a že má nejlepší HW, ale nevím k čemu mu je, podle intligence by mu stačil i ten pro děti co dělá zvuky, tak pokud ho neukradl má asi hloupé rodiče, když mu koupí takovou drahou věc.
hmmm.. bude to tak... souhlasim se Spidderem... nj...:D to mi připomíná :D http://www.youtube.com/watch... (i jemu to prodaj :D )
S II
A nebyly v něm zvejkačky? Mluvit o jakýmkoliv systému/mobilu, že je šmejd je ubohý. Každýmu vyhovuje něco jinýho ne?Pro mě je šmejd nějaká ubohá kopie z číny.
Docela chudý článek, očekával bych nějaký komentář a přidanou hodnotu, než jen dva převzaté grafy.
Mě jako konečnému zákazníkovi je jedno, jestli si tam tu marži přirazí výrobce nebo prodejce, ale toto je hnus velebnosti. Já si vždycky říkal, že ten iPhone zase tak zázračný není, aby stál tolik. Je to úložiště aplikací s malým displejem (prozatím)...Ještě k tomu "krátkému" popisu. Mě by klidně stačil jen nadpis a ty dva grafy
Dobrý den, nejsem sice obchodník ale myslím si že účelem je co nejlevněji vyrobit v rámci zachování kvality a co nejdráž prodat v rámci zachování konkurence¨schopnosti nebo žádanosti trhu. Je to jednoduchá definice která platí léta a lepší bere víc ! Možná jsem trochu pozapoměl na marketing ale to je dnes součástí každého úspěšného komerčního kšeftu.
jj... kdo umí umí a kdo neumí je Nokia
Ale já nejmenoval, je to napříč všemi značkami.
kdo ví, jestli jsou údaje v článku pravdivé
Opravdu nechapu, proc tu nekdo nadava na kvalitu toho, ci onoho mobilu... Ano, APPLE ma vysokou marzi, ale tez naklady na mzdy maji mnohem vetsi, nez ostatni.. A cim to je? Prodejny...
neni pravda. Onehda tu byl článek(tak týden zpátky), možná na idnesu, s platy zaměstnanců od Applu a od Googlu. Platy byly stejné až na to, že nejvyšší post a nejnižší platil lépe Google
Dal jsem Vam minus, protoze nevite co tim myslim. Ano, google ma stejne vydaje na vyvojare, ale kolik ma prodejcu v obchodech? A to je to, na co jsem poukazoval. Nedivejte se na CR, kde je prodejna APPLE jen v praglu(aspon si myslim, ze to je jen v praglu), v UK maji v kazdem vetsim meste.
Náklady na mzdy? Myslíš jako ty pytlíky rýže v Číně?:)
Pane Vesely, nedelejte ze sebe blbce prosim. V UK ma apple desitky prodejen a v kazde prodejne je urcite 30 zamestnancu. Navstivil jsem nekolik prodejen a mohu rici, ze kolik zamestnancu tam je, to by se jeden divil. A ted si vypocitejte kazdy zamestnanec bere treba £6.5/h. A to je zakladni plat, nikoliv pro lidi, kteri jsou manazeri ci opravari.ANO, APPLE ma velkou marzi, ale mnohem vice zamestnancu, nez NOKIA... A na tom trvam!
No není to krásné? Vyrobí levněji a prodá dráž není to super jak jim ti lidi zobaj z ruky?
No to je přesně ono. Diskuse se opět zvrhla někam směrem k Samsungům, o kterých původní článek vůbec není, ale mě by moc zajímal nějaký fundovaný rozbor, jak to tedy ten Apple dělá. Je fakt, že marže mají obrovské. Proč se tedy jejich výrobky tolik kupují?! Jistě, jsou specifické skupiny lidí. Někdo má tolik peněz, že koupit si iNěco je pro něj totéž, jako pro mě koupit housku. Někdo je prostě fanatik a koupil by i s odpuštěním h*vno, kdyby na něm bylo logo Apple. Ale takoví iracionální lidé snad (nevím) negenerují ty 8místné prodeje. Fakt bych si rád přečetl nějakou solidní úvahu na dané téma.
Takýto článok by som nenapísal ani na blog, nie to ešte na kedysi profesionálny web ... ešte viac takýchto "profesionálov" a onedlho tu bude pozerať len na obrázky ... btw mali by ste si zmeniť motto webu, pretože o mobiloch už dávno neviete všetko
A ovečky se pořád budou hádat že to není předražený
Tak málo se s prominutím směju místní ovci, co nedokáže ani se orientovat v grafu. Tohle je učivo základní školy. Jenom jde vidět, že iPhone je předražený. Ale když to lidi kupují, tak ať cena zůstane. Mají pak pocit "exkluzivity" a přitom to v USA má i ten poslední Hispánec, co rozváží pizzu. Jenom u nás je to drahé i k tarifům. A problém Nokie? Nulová propagace, nesmyslné kroky a další věci, které tuto kdysi inovativní firmu zabíjejí.
Neni pravda, NOKIE ma dost reklam, jen se nevysilaji v CR, ci se na ni tak nepoukazuji. V USA ma ten mobil kazdy hispanec, protoze si na to vydela a muze si to koupit. Bohuzel, to bude tim, ze maji mnohem vyssi platy.A jeste jedna vec:O2 UK APPLE 4S: platba za mobil 7500kc, smlouva na 2 roky, mesicne 820kc platba za mobil 0kc, smlouva na 2 roky, mesicne 1400kc