Nositelnosti/wearables jsou stále ještě doménou především technických fandů a i když jde o mladou větev spotřební elektroniky, uživatelé jsou se svými náramky a hodinkami relativně spokojení – dál je doporučuje 65 % současných uživatelů.
Vyplývá to z výzkumu společnosti Ipsos realizované na vzorku dospělé internetové populace o velikosti 503 respondentů ve věku 18-65 let. A Ipsos přidává jeden zajímavý postřeh. Zatímco reklama zasahuje všemožné oblasti lidského konání, na wearables je zatím krátká, a tak uživatelům zůstává to, kvůli čemu si hodinky kupovali – informace o fyzické aktivitě, motivace k pohybu, případně notifikace přenesené z telefonu na zápěstí.
Marketéři celého světa zkouší nositelnosti nějak uchopit – viz třeba článek Pojišťovna vám dá chytrá náramek a zaplatí za chůzi. Zatím však jde spíše o ojedinělé případy a my si tak své nové hračky můžeme užívat, aniž by nám to někdo kazil. Jak dlouho tento stav vydrží?
Mimochodem Ipsos ve své studii uvádí, že 83 % uživatelů by chytré hodinky používali jako budík, ukazatel času nebo ke komunikaci. To napovídá, že cestu nehledá jen marketing, ale i uživatelé – cestu k funkcím, které jsou typické a unikátní právě pro nositelnosti.