Za rok 2014 se prodalo 1,2 mld. smartphonů. Z toho 40 % čínských

Tchajwanská společnost TrendForce, která se zabývá zejména marketingovým výzkumem pro technologický a finanční sektor, přichází se zajímavou statistikou, která ukazuje, jak silné jsou čínské značky na trhu se smartphony. V uplynulém roce 2014 se globálně distribuovalo celkem 1,167 miliardy kusů chytrých telefonů. Z toho 453,4 milionu, tedy necelých 40 %, pocházelo od čínských výrobců. Šest z deseti největších smartphonových značek (podle počtu distribuovaných kusů) přitom pochází právě z Číny.

Klepněte pro větší obrázek

Tabulka výše ukazuje vývoj anuálních globálních distribucí od roku 2013 a předkládá predikci na rok 2015. Samsung díky své velikosti i přes setrvávající pokles tržního podílu má udržet první pozici. Apple má letos mírně růst v souladu s trhem (růst o zhruba 11 %), což by mělo zajistit udržení tržního podílu a druhého místa. U Lenova posíleného akvizicí Motoroly se letos očekává potvrzení pozice světové trojky. O zbývající pozice v první pětce budou bojovat značky Huawei, Xiaomi a LG.

Diskuze (12) Další článek: Sony potvrdilo fialovou barvu vlajkového smartphonu Xperia Z3

Témata článku: , , Pro +, Cin, SMA, Mld, Rok, TrendForce