Zákazníci T-Mobile utrácejí stále méně

Peníze se už nesypou tak, jako tomu bylo v minulosti, přesto T-Mobile drží své pozice a láká další zákazníky. Od začátku roku jich získal přes 80 tisíc.

T-Mobile zveřejnil výsledky hospodaření za první čtvrtletí letošního roku a stěžovat si určitě nemůže, akorát se musí víc snažit, jelikož už to nejde tak snadno jako v minulosti. Operátor meziročně navýšil počet zákazníků o 6,1 % a překročil tak hranici 5,9 milionu. Z toho bylo téměř 3,4 milionu těch paušálních, zbytek předplacenkáři. Nově se pro magentu rozhodlo 81 tisíc zákazníků a na 1,3 % narostl průměrný měsíční churn – počet zákazníků, kteří odešli.

Pokračoval trend nárůstu spotřeby, průměrný zákazník provolal 147 minut měsíčně, což je 9,7% nárůst. Dat bylo přeneseno 2334 TB, skoro o 80 % více než to bylo loni. Pokračoval i trend poklesu průměrné útraty na zákazníka (ARPU), která meziročně poklesla o 15 % na 256 Kč.

Počet zákazníků (v tisících) Q1/2013 Q1/2014 změna meziročně (v %)
počet zákazníků celkem  5 570 5 912 6,1 %
paušální zákazníci 3 137 3 393 8,2 %
zákazníci s předplacenou kartou 2 434 2 520 3,5 %
noví zákazníci 72 81 12,5 %
paušální zákazníci 65 64 -1,5 %
zákazníci s předplacenou kartou 7 18 -
průměrný měsícní churn 1,1 % 1,3 % 0,2 p.b.

Stejně jako tomu bylo jindy, tržby, které společnost realizovala jsou pro běžného smrtelníka jen stěží představitelné. Za Q1 2014 to konkrétně bylo 5 931 000 000 Kč, necelých 6 miliard s marží přesahující 42 %. Více už tabulka níže:

Vybrané finanční ukazatele Q1/2013 Q2/2014 změna meziročně (v %)
celkové tržby (v milionech Kč) 5 786 5 931 2,5 %
tržby z mobilních služeb (v milionech Kč) 5 051 4 709 -6,8 %
EBITDA (v milionech Kč) 2 651 2 533 -4,5 %
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 45,8 % 42,7 % -3,1 p.b.
APRU (Kč) 301 256 -15,0 %
paušální zákazníci (Kč) 443 376 -15,1 %
zákazníci s předplacenou kartou (Kč) 119 96 -19,3 %

*EBITDA - zisk před započtením úroků, daní a odpisů

Finanční ukazatele berte na vědomí s faktem, že do těch letošních vstupuje fúze s T-Systems, což je tak, kterým T-Mobile rozšířil své aktivity v business-to-business (B2B) segmentu.

Diskuze (11) Další článek: Ze Star Treku do reality: Scio je ruční spektrometr

Témata článku: , , Zákaz, Mobil, Zak, Fúze, Zákazníci, Finanční ukazatel, MOBI, T - Mobil, T Mobil