Získat uživatele mobilní aplikace je čím dál dražší, přijde na více než sto korun

Získat uživatele mobilní aplikace je čím dál dražší, přijde na více než sto korun

Trh s mobilními aplikacemi je neuvěřitelně konkurenční místo, kde je velmi těžké prorazit bez virálního efektu nebo případné placené reklamy. Společnost Fiksu zveřejnila čerstvé statistiky, které ukazují, kolik vlastně aktuálně stojí získání nového věrného uživatele aplikace klasickou reklamní cestou.

Fiksu už sleduje statistiky nějakou dobu a jedním z klíčových ukazatelů je náklad na takzvaného loajálního uživatele v rámci Apple App Store (iOS). Takovým se stává každý, kdo alespoň třikrát otevře danou aplikaci.

Klepněte pro větší obrázek
Cena za loajálního uživatele aplikace (Zdroj: Fiksu)

Zatímco na konci roku 2014 byly náklady dle měření na takového uživatele pouze kolem dvou dolarů, v prosinci roku 2015 se cena dostala už přes hranici čtyř dolarů – přesně na 4,23 dolarů. V přepočtu na naše podmínky to vychází asi na sto korun. Během jednoho roku je tak získání uživatele přibližně dvakrát dražší.

Pokud jde o celková čísla počtu stažení u 200 nejlepších aplikací zdarma v americkém App Storu, bylo v prosinci roku 2015 dosaženo hranice 8,5 milionů stažení. To znamená pokles oproti stejnému období v roce 2014.

Klepněte pro větší obrázek
Cena za instalaci aplikace (Zdroj: Fiksu)

V případě ceny za instalaci aplikace, tedy nákladů na reklamu, která má za cíl donutit uživatele nainstalovat danou aplikaci, jsou k dispozici data pro iOS i Android a poměrně se liší. Zatímco u iOS je to kolem 1,5 dolarů, u Android jde o mnohem dražší záležitost a vývojáři musí utratit až 3,34 dolarů pro stejnou konverzi na Google Play Store.

Zajímavé je srovnání těchto čísel s nejnovějšími výsledky Facebooku, který se pochlubil tím, že za poslední čtvrtletí dokázal na jednoho uživatele získat příjem 3,73 dolarů. A právě proto jsou tyto obří platformy se spoustou uživatelů tak hodnotné – jakmile je máte k dispozici, lze je už poměrně dobře a dlouhodobě zpeněžit, třeba i pouhou reklamou.

Článek patří do rubrik: Mobilní aplikace, Hospodaření a finance

7 komentářů

Diskuze

  • Pavel Sychra , 31. 1. 2016 22:38:09
    Hlupak si mysli, ze "verneho uzivatele" si muze vyvojar koupit. Tak to...

Určitě si přečtěte


Trh se smartphony stagnuje. Tahouny jsou Samsung, Huawei a Oppo [2Q 2016]

Trh se smartphony stagnuje. Tahouny jsou Samsung, Huawei a Oppo [2Q 2016]

Samsung uspěl s modely Galaxy S7, Apple naopak propadl s iPhonem SE. Zbytek první pětky si rozdělili nejdravější Číňané.

Dnes | Láska Jan

O2 přišlo o téměř 50 tisíc mobilních zákazníků. Daří se ale O2 TV

O2 přišlo o téměř 50 tisíc mobilních zákazníků. Daří se ale O2 TV

Pevné linky ubývají, počet mobilních zákazníků stagnuje, ale daří se O2 TV. Proto operátor v posledních obdobích napíná své aktivity hlavně televizním směrem.

Včera | Láska Jan | 13