Češi nemají rádi změny. Třetina nikdy nepřešla k jinému operátorovi

Proč se v byznysu telekomunikací točí tak velké peníze a proč obzvlášť Česká republika byla ještě donedávna zlatý důl pro mobilní operátory? Mimo dalších faktorů zčásti i proto, že Češi jsou konzervativní, nechají si toho hodně líbit a raději než by provedli kroky ke změně, smíří se s nevýhodnými nabídkami.

Tuto naši charakteristiku mimochodem už dávno rozpoznaly i nadnárodní společnosti v jiných oborech, a tak nám tu nabízejí méně kvalitní potraviny, staré kolekce oblečení, osekaná portfolia nabídek, a to za ceny obvykle vyšší než na trzích s větší konkurencí a ochotou zákazníka dát svou nespokojenost najevo nekoupením daného produktu nebo nevyužíváním dané služby.

Klepněte pro větší obrázek

Webový portál Ušetřeno.cz, který radí s úsporami v životních nákladech, zveřejnil studii provedenou mezi 900 respondenty, z níž vyplývá, že více než třetina lidí (34 %) nikdy za svůj život nezměnila mobilního operátora. Potvrzují to mimo jiné i údaje od T-Mobilu, který uvádí, že 200 tisíc jeho zákazníků stále používá původní SIM kartu vydanou ještě operátorem Paegas v 90. letech. Další třetina přešla k jinému operátorovi pouze jednou.

Klepněte pro větší obrázek

Pouze 5 % zákazníků patří mezi „chronické přeběhlíky“, kteří operátorské barvy za svůj život změnili více než třikrát. Nejčastější motivací k migraci přitom byla levnější nabídka u konkurence. Dalšími důvody byly lepší smluvní podmínky u konkurence (16%) a celková nespokojenost s jednáním původního operátora (16%).

Klepněte pro větší obrázek

V současnosti jsou podle stejného průzkumu téměř dvě třetiny lidí (65 %) se svým stávajícím operátorem více či méně spokojeni. Vyloženě nespokojených je 11 % zákazníků. Většina respondentů si první mobil koupila v letech 1996 až 2006. Prvním operátorem byl pro 38 % dotázaných Eurotel (dnes O2), pro 24 % Paegas (dnes T-Mobile). S Oskarem (dnes Vodafone) začínalo 10 % zákazníků. Zbylí respondenti jako svého prvního operátora uvedli již v současnosti působící značky.

Témata článku: Operátoři, Kuriozita

21 komentářů

Nejnovější komentáře

  • jaroslavii 8. 6. 2016 7:09:48
    Na zacatku jsem mel Peagas a pak Oskar a Vodafone. Na cene mi zalezi,...
  • honzatrx 2. 6. 2016 14:36:51
    Já sám jsem nikdy nepřecházel, jelikož nemám s čím :-P Mám vždy pouze...
  • Jakub Kocůrek 2. 6. 2016 8:01:38
    A vzdyt koho by vecne bavilo prenaset cislo nekolikrat do roka, vsichni...

Určitě si přečtěte


Pokémon Go Plus: Pekelně drahé tlačítko, které jde na dračku [test]

Pokémon Go Plus: Pekelně drahé tlačítko, které jde na dračku [test]

** Náramek s tlačítkem vás na veřejnost již definitivně „prozradí“ ** Připojíte jej k Androidu i iOS ** A to nejdůležitější, kroky počítá i při zamknutém telefonu

22.  9.  2016 | Chroust Martin | 7

Samsung C-Lab: Co umí chytrý pásek WELT [IFA]

Samsung C-Lab: Co umí chytrý pásek WELT [IFA]

9.  9.  2016 | Chroust Martin | 3

Šílenost? Vtip? Turing Phone Cadenza chce převálcovat všechny a všechno

Šílenost? Vtip? Turing Phone Cadenza chce převálcovat všechny a všechno

** První model byl nerozbitný exot, nástupce jde s šíleností ještě dál ** Má výbavu snů, geniální operační systém a dokonce i palivový článek** S velkou pravděpodobností jde jen o vtip výrobce

5.  9.  2016 | Miksa Martin | 20