Česko jako laboratoř Googlu. Dostaneme Chromecast i Glass

Google začne na českém trhu prodávat Chromecast a do budoucna počítá také s chytrými brýlemi Google Glass. Firma navíc uvažuje o tom, že by se z České republiky mohla stát jakási laboratoř pro testování produktů. V rozhovoru pro aktuální vydání týdeníku Euro to řekl viceprezident Googlu pro jižní a východní Evropu, Blízký východ a Afriku Carlo D˙Asaro Biondo.

Přístroj Chromecast, který se přes HDMI port připojuje do televizí a umožní na nich pak zobrazovat různý obsah z webových služeb ovládaných z mobilu, se oficiálně na tuzemský trh dostane relativně brzy. „Do Česka by mohl přijít v průběhu příštího roku. Do budoucna plánujeme přivést také brýle Google Glass, od nich si hodně slibujeme,“ uvedl Biondo bez dalšího upřesnění.

Google si zřejmě český trh a uživatele oblíbil. „Vy tady technologie milujete,“ řekl Biondo. Údajně ho velice překvapilo, jak rychle se u nás provoz přesunuje na chytré telefony. „Máte rychlé sítě a jste jedna z nejpokročilejších zemí ve využívání internetu.“

Laboratoř Googlu

I to jsou důvody, proč Mountain View zvažuje, že z Česka udělá místo pro „experimentování“. „Česko by mohlo být velmi zajímavým místem jako jakási laboratoř Googlu pro testování produktů,“ naznačil manažer.

Roli ale zřejmě hrají i jiné důvody, než jenom nadšení zdejších zákazníků do technologií. Tuzemská pobočka Googlu za 7 let, co na lokálním trhu působí, neustále navyšuje příjmy z reklamy a zvyšuje počet uživatelů jeho služeb. Česká republika je údajně jedna z mála zemí v Evropě, kde Google roste bez přerušení.

Klepněte pro větší obrázek 
Google má zájem o Česko i díky silné pozici Seznamu.

Google sice oficiálně nekomentuje, kolik na českém trhu vydělá, odhady nicméně mluví o tom, že by si zde ročně mohl přijít na 1,5 až 2 miliardy korun. To je stále o něco méně než kolik za rok utrží Seznam, který v roce 2012 vygeneroval tržby ve výši 2,8 miliardy. Role Googlu může sílit díky jeho majoritnímu podílu na českém trhu s chytrými telefony. Podle čísel IDC Androidu v posledním čtvrtletí patřilo zhruba 75 procent zdejšího trhu.

Právě Seznam hraje ve snažení se Googlu na českém trhu značnou roli. Google zde neustále inovuje své produkty, což v zemích podobných velikostí Česka nebývá zvykem. Česká republika je jedna z čtyř zemí na světě, kde internetovému trhu Google nedominuje.

Zástupci Seznamu se na tuto skutečnost tento týden snaží upozornit na významné konferenci Le Web v Paříži, kde mimo jiné rozdávají letáky, ve kterých se zmiňují, že Seznam brání monopolu Googlu v Česku. Je to i součást evropské akce, v rámci které chce Seznam nalákat startupy a poskytnout jim technologie svého vyhledávače.

O tom, že by Google rovněž více podporoval české startupy, se prozatím nepřemýšlí. Ve hře není ani případné vývojové centrum. Biondo v rozhovoru uvádí, že pokud by se takové nové centrum zvažovalo, Česko by bylo jedním z kandidátů. Není to ale otázka následujících měsíců.

Témata článku: Android, Technologie, Chromecast, Chrome

19 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Fre ddy 14. 12. 2013 9:15:48
    No, již nějakou dobu si připadám jak tester Googlu, zvláště na YouTube....
  • leonidas13 13. 12. 2013 19:07:46
    My jsme testeři potravin, paliv, cen energií a tak přežijeme ještě...
  • Tazz1 13. 12. 2013 8:31:53
    A budou v Google Play i Nexusy za ty uzasne ceny ?
Určitě si přečtěte