Český telekomunikační úřad nabídne občanům a organizacím pružnou a rychlou elektronickou komunikaci

Český telekomunikační úřad zavádí nový typ interaktivních elektronických formulářů, které nahradí formuláře týkající se žádostí o udělení individuálních oprávnění k využívání rádiových kmitočtů, zkoušek odborné způsobilosti, evidenčních listů, oprávnění k využívání čísel a oznámení komunikační činnosti.

Od dnešního dne jsou na stránce „Formuláře“ zveřejněny formuláře pro podání žádostí v oblasti správy kmitočtového spektra a problematiky vydání průkazu odborné způsobilosti. V dalších dnech budou zpřístupněny formuláře Oprávnění k využívání čísel a Oznámení komunikační činnosti. Během příštího měsíce pak ČTÚ zveřejní nové formuláře pro podání oznámení, stížností a návrhů na řešení sporů sloužící především občanům v rámci ochrany spotřebitele.

Formuláře je možné vyplňovat elektronicky a odesílat buď jako přílohu emailu nebo do datové schránky ČTÚ. Lze je rovněž odesílat přímo prostřednictvím webové služby. Uživatel je může i vytisknout a zaslat v listinné formě.

Díky novým formulářům se tak ve vybraném segmentu zpracovávání informací omezí ruční manipulace s podáními občanů a podnikatelských subjektů. Jejich vkládání do Úřadem provozovaných informačních systémů bude probíhat automaticky s vyloučením možných chyb způsobených lidským faktorem. Významně se tak urychlí procesy vyřízení žádosti, stížnosti, návrhu nebo oznámení.

Nový typ interaktivních formulářů je výsledkem projektu Elektronická podání v procesu správního řízení, který je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj „Šance pro váš rozvoj“ prostřednictvím Integrovaného operačního programu Evropské unie. Projekt Elektronická podání v procesu správního řízení je veden pod registračním číslem CZ.1.06/1.1.00/07.06407 v rámci výzvy EK č. 07 – prioritní osa IOP 1.a Modernizace veřejné správy – Cíl konvergence, oblast podpory Rozvoj informační společnosti ve státní správě. Další informace k projektu lze nalézt na www.ctu.cz.

ČTÚ očekává, že zavedení těchto interaktivních elektronických formulářů do budoucna pozitivně ovlivní způsob komunikace ČTÚ s podnikatelskými subjekty, širokou veřejností a konkrétními spotřebiteli.

Témata článku: ČTÚ, Tiskové zprávy

Určitě si přečtěte

Jak se daří virtuálům? „Velcí operátoři nám občas hodí kost,“ říká šéf Connectiky

Jak se daří virtuálům? „Velcí operátoři nám občas hodí kost,“ říká šéf Connectiky

** Virtuálové to nemají lehké, velcí operátoři je drží pod krkem ** Alespoň tak to vidí Radek Vymazal z Prostějova, majitel Connecticy ** „Operátořina“ je pro něj koníček a zároveň i práce

2.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 32

ČTÚ proměřil signál na dálnicích, krom D8 se pokrytí blíží 100 %

ČTÚ proměřil signál na dálnicích, krom D8 se pokrytí blíží 100 %

** Oproti železničním tratím jsou na tom dálnice lépe ** Nejhorší je signál z Prahy na Lovosice a z Hulína do Otrokovic ** 100% pokrytí musí operátoři zajistit nejpozději v roce 2021

28.  12.  2016 | Pospíšil Aleš | 7

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

** Pozitivně hodnotili respondenti menší virtuály, třeba GoMobil ** Velkým síťovým operátorům to naopak spočítali ** Zásadní výhrady směřovaly hlavně na oblast smluvních vztahů

12.  12.  2016 | Pospíšil Aleš | 32

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

** Zavádíme nový termit. Operák je nepříliš dobrý operátor ** Kritizujeme dárek pro vozíčkáře. Jsme cyničtí, nebo je chyba jinde? ** Představíme vám krásný Xiaomi Mi Note 2

19.  11.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34