Analýza: jak se na Zemi prodávají mobily?

Diskuze čtenářů k článku

KA  |  03. 12. 2002 16:18

Jednoznačně musim souhlasit s tim, že Nokia má nejlepší marketingovou strategii, ale ono je to hodně i o tom co Vám nabídne operátor. Většina lidí si koupí telefon, podle toho co jim řekne prodejce u operátora, takže T-Mobile protlačuje Siemens, protože jsou dlouhodobý partneři a Eurotel zase spiš podporuje Nokii. A pokud operátor daný telefon nenabídne, je úpně na nic jestli má mnoho funkcí a je levnej. Takže ono je to hodně o dohodách a protislužbách operátor-výrobce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Libich  |  27. 11. 2002 22:00

Nokia umí prodat i telefon, který je těžký jako cihla, ale hlavně, že umí zabrazit logo a změnit kryt. Nokia prostě má nejlepší marketing a to je hlavní příčina, proč je tak prodáváná. Samsung jede, zatím hlavně v Asii, u nás byl dlouho opomíjen a spíše šlo o šedé dovozy, ten kdo ho měl byl vyjímečný a jeho elegantní mobily se mi přece jen líbily, dneska nabízí spíše drahé kousky a konečně si ho více všimli i operátoři viz. R210s a T100, ale stále je to málo. Siemens je stále na svém a myslím si, že má svoji stálou klientelu jako Nokia. Jde o zvyk na určité ovládání a styl, takže se moc výrazné změny nedají čekat. Ericsson změnil image, když začal vyrábět spíše lehké telefony ala Nokia apod., jeho tradiční konzervativní tvář zmizela a Sony Ericsson je spíše jakýsi hybrid, všechny SE telefony řady T jsou jako by nedoladěné pro danou vrstvu a jejich cena už není tak výhodná jako dříve u tradičních Eriků. Smutné je též postavení Alcatelu, který vázne v představení mobilu viz. hrozně opožděná OT 715, která už bude mít malé šance na větší úspěch, Alcatel tak musí s cenou dolů a tak moc nevydělá (viz velké slevy u OT 311, OT 501, OT 511/512). Motorola u nás nikdy neměla moc dobrou pověst, její telefony jsou sice stylové v. nebo manažerské, ale lowend třída se moc neujímá a ani ve stylu a manažerech není příliš oblíbena díky trochu nedoladěnosti. Panasonic prostě zkouší image, ale ne a ne trefit se správně do Evropy, má pro nás příliš asijský styl, písmo, design i ovládání a Samsung má teď před ním větší šanci. Musím se přiznat, že jako fanda Ericssonu je mi Sony Ericssonů líto, spojení zatím nezabralo, technologicky jde o staré Eriky uvedených do plastové skořápky, čímž ztrácejí svoji tradiční konzervativnost, od Sony jim zase chybí patřičná zábavnost a kvalitní marketing. Holt Ericsson jako velikán technologií a Sony velikán audiovizuálních technologií si příliš nerozumí a ven posílají spíše hybridy, i když T100, T200, T300, T600 i T68i jsou bezesporu povedené telefony, bohužel však trochu nedoladěné pro širokou konkurenci a hlavně špatně propagované. Nokia triumfuje a nabízí teď největší množství telefonů. Mám obavy, abychom nakonec nezůstaly jen u Nokií a pár zbylých telefonů jako je to v USA s Motorolou nebo někde v Asii se Samsungem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
El Vita  |  27. 11. 2002 21:25

Hin sa ukáže ..... co SE ještě dokáže !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XxX  |  28. 11. 2002 00:41

No to se jeste uvidi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nacelnik  |  27. 11. 2002 12:25

Tak mám takovej dojem že SE asi pude...

 

Sbohem ericssonku měl sem tě rád 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H-czech  |  27. 11. 2002 14:27

Toho je mi lito nejvic - u nas nema akorat spravnou prodejni politiku  a to si pak Nokia dovoluje, ze!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  27. 11. 2002 17:14

Jo, taky se mi to nelibi...nejak se mi nechce kupovat porad dokola novy mobil...radej si koupim ten, co moralne starne pozdeji a takove mobily SE umi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spacer  |  27. 11. 2002 22:26

No sak pockaj v pondelok ci kedy SE predstavi nove telefony

p800 su po tisicoch v backorderoch

ale pravda Q2 2003 ukaze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Denis Tomáš  |  27. 11. 2002 09:48

U SonyEricsson bude nejdůležitější 2Q 2003. Jestli se v tomto období podíl na trhu nezvedne, tak je něco špatně. To už se totiž naplno  bude prodávat T300 a T100 (P800 nepočítám, protože to je exklusivní záležitost a prodej rapidně nezvedne). Docela bych už také na trhu uvítal nástupce T68i. Dávají si s ním načas. Chtělo by aspoň vypustit do světa, že se připravuje a brzy se objeví.(I když tam k vrcholu stačí jen jáva, 4tis. barev a integrovaný fotoaparát).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H-czech  |  27. 11. 2002 14:19

Vy byste preferoval int. fotak?  Je sice sqele, ze jej nemusite stale nosit nekde po kapsach nebo dokonce pridelanej , ale kdyz jej stale nepouzivate, tak je zbyly telefon malinky a o fotak odlehceny.... ja bych bral mobil, kterej by vypadal jak (fotak) Mustek gSmart Mini III (BTW mam a za tu cenu perfektni fotak) a umel posilat SMS .

Take by nebylo od veci, kdyby se na trhu bylo vice PDA s GSM . Kdyby treba takovej Palm m105 umel (jen) volat a posilat SMS... to by bylo dobry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Denis Tomáš  |  27. 11. 2002 15:08

Já bral jen fce, které SE chybí ke špičce. Nokia už představila 7250 s nízkou váhou a malými rozměry se zabudovaným fotoaparátem. Netvrdím, že je to pro mě priorita.

PDA by nemělo nahrazovat mobil, ale melo by mít integrovaný slot na simkartu, aby mohlo fungovat na GPRS, SMS, MMS a pod. Na telefonování je to nepohodlně veliké.

Jinak Nokia púostupně začíná přesvědčovat i mě (pro zajímavost přečtěte si dnešní článek v MF Dnes v ekonomické příloze. Její Nokia Club zatím nikdo pořádně nenapodobil, další věc, kde musí ostatní Nokii dohnat....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fuckar  |  27. 11. 2002 19:17

Nezda se mi ze by digi fotak zabiral misto a nejak zvetsoval MT viz panasonic GD87.

Jinak z clanku je videt ze NOKIA svym pristupem milion a jedena kombinace MT mu vychazi. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dundiel  |  27. 11. 2002 08:15

Tak tak, jen ať se perou, my se budeme smát  Jenom je škoda, že český trh je poměrně malý a spoustě výrobců nestojí za to, aby se tu nějak angažovali - takže kromě zavedených značek je problém koupit jiné, což je škoda (při tom, jak zajímavé telefony vyrábí např. Sendo, Mitsubishi, Sharp, NEC, LG a další).

Co se týče Nokie, klobouk dolů. Bývá tady dobrým zvykem se do Nokií pouštět hlava nehlava, ale její obchodní výsledky nemají konkurenci - holt není problém vyrobit, ale prodat, což Nokia umí skvěle. Jen mě docela překvapilo, že Sony Ericsson je v průměru dražší než Nokia, to bych nečekal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bj - Josef Burda  |  27. 11. 2002 03:30

I když už nejsem zrovna fanda Nokie, tak se musí uznat že ty telefony co vyrobí dokáže sqěle prodat.
Celkem překvapuje Samsung, ale už aby se začali činit i ostatní výrobci. Pro nás jako zákazníky to bude jen přínos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mSn  |  27. 11. 2002 07:18

Souhlasím, čím větší nabídka, tím větší konkurence, tím nižší ceny, když se výrobci perou, zákazník se má lépe. Neříkám dobře, protože u nás ceny nastavují distributoři a tak je běžná zkušenost, že na západ od nás se dá mobil koupit o několik tisíc levněji, ale pak vám tady nemusí uznat záruku, protože nejste(Cz), což je dosti zvrácené.
Jen ať Samsung frčí, až budou jeho mobily mít GPRS, Javu a pořádnou paměť za slušnou ceno (např. kolem 12000), začnu o něm uvažovat na místo Siemense a Nokie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor