Apple škobrtl, Samsung se vrací do čela největších výrobců smartphonů

  • V prvním čtvrtletí smartphonový trh mírně vzrostl
  • Největší hráči stagnují, trh pohání čínské značky
  • Jak vypadá první šestka největších výrobců?
Apple škobrtl, Samsung se vrací do čela největších výrobců smartphonů

Trh smartphonů v prvním čtvrtletí 2017 meziročně rostl jednociferným tempem. Shodují se na tom analytické společnosti Strategy Analytics a IDC. Podle první jmenované se za leden až březen letošního roku globálně prodalo 353,3 milionu smartphonů, IDC uvádí odhad ve výši 347,4 milionu. Také v dalších ukazatelích se analýzy liší pouze nepatrně, proto nadále pracujeme pouze s čísly IDC.

Na pozici tržní jedničky se po jediném kvartálu, kdy jej na trůnu vystřídal Apple, vrací jihokorejský Samsung. Tomu se skvěle podařilo vykrýt výpadek způsobený stažením Galaxy Note 7 z prodeje staršími modely Galaxy S7 a S7 Edge, na jejichž nákup poskytoval na některých trzích poměrně štědré cashbackové akce. Meziročně zůstal Samsung na svém, když distribuoval zhruba 79 milionů smartphonů.

Výrobce

1Q17 Objem distribuce (mil. ks)

1Q17 Tržní podíl

1Q16 Objem distribuce (mil. ks)

1Q16 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Samsung

79.2

22.8%

79.2

23.8%

0.0%

2. Apple

51.6

14.9%

51.2

15.4%

0.8%

3. Huawei

34.2

9.8%

28.1

8.4%

21.7%

4. Oppo

25.6

7.4%

19.7

5.9%

29.8%

5. Vivo

18.1

5.2%

14.6

4.4%

23.6%

Ostatní

138.7

39.9%

140.0

42.1%

-1.0%

Celkem

347.4

100.0%

332.9

100.0%

4.3%

Zdroj: IDC Quarterly Mobile Phone Tracker, 27. dubna 2017

Druhý Apple proti stejnému období loni také stagnoval, na prodejní objemy z předchozího vánočního kvartálu se navázat nepodařilo. Vrací se tedy na druhé místo. Třetímu Huawei se podařilo meziročně navýšit prodeje o 22 % na 34 milionů smartphonů, což s přehledem stačilo na třetí příčku. Pokud by chtěl čínský výrobce myslet na vyšší mety, musel by výrazněji prorazit na americkém kontinentu, kde jsou jeho prodeje zatím spíše skromnější.

Oppo rostlo z první pětky nejvýrazněji, na lepší než čtvrté místo to ale zatím nestačí. Sesterské Vivo pak s 18 miliony smartphonů skončilo páté. Obě tyto společnosti se úspěšně etablovaly i na jiných lidnatých trzích než v domovské Číně, např. v Indii a Indonésii. Na tomto místě ještě zabrousíme do odhadů Strategy Analytics, které výjimečně přidává i konkrétního hráče na šestém místě, kterým je zejména díky prodejům na amerických trzích jihokorejské LG se 14,8 miliony smartphonů.

Témata článku: Smartphony, Hospodaření a finance, Statistika, Byznys, Analýza, Strategy Analytics, IDC

40 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Pavel Vančák 10. 5. 2017 20:32:58
    Počty ks, kde se zahrnuje i Samsung mobil za pár tisíc vs iPhone, kde je...
  • g-sus 10. 5. 2017 10:39:31
    Na vsetkych trhoch okrem Ciny (kvoli obmedzeniam) Apple rastol, v podstate...
  • bru7us 10. 5. 2017 10:14:30
    Trzni podil podle poctu podanych pristroju ...no LOL to je fakt ukazatel.
Určitě si přečtěte

Jak stáhnout video z YouTube rovnou do mobilu

Jak stáhnout video z YouTube rovnou do mobilu

** Google si nepřeje, abyste si videa stahovali do mobilu ** Aplikaci, která by to uměla, nestáhnete. Aspoň ne z Google Play ** Nakonec to ale není složité a zvládne to každý

Včera | Kůžel Filip | 10

LG G6: vydařený návrat na vrchol [recenze]

LG G6: vydařený návrat na vrchol [recenze]

** LG G6 jako jediný telefon na světě podporuje Dolby Vision i HDR 10 ** Na rozdíl od svých konkurentů využívá starší Snapdragon 821 ** Evropská verze nemá bezdrátové dobíjení ani převodník Quad DAC

21.  5.  2017 | Měchura Milan | 31

Duel v drsné střední třídě: Huawei P9 Lite (2017) vs. Samsung Galaxy A3 (2017)

Duel v drsné střední třídě: Huawei P9 Lite (2017) vs. Samsung Galaxy A3 (2017)

** Dva z nejprodávanějších modelů střední třídy ** Dva největší rivalové mezi androidovými výrobci ** Rozhodne velikost nebo cena?

19.  5.  2017 | Holčík Tomáš, Láska Jan | 24