"účtují nesmyslné ceny za něco, co ve výsledku odrazuje zákazníka od používání jejich služeb, místo inteligetnější nižší ceny, vedoucí ve výsledku k většímu objemu přenesených dat = větší zisk, než při vysoké ceně, za méně dat"
Ta "inteligentní cena" ovšem vyžaduje velmi kvalitní infrastrukturu, která zvládne to ohromné větší klientů. A o tom si v našem blbákově můžeme nechat jenom zdát. Našim operátorům stačí, že se nám na displejích rozsvítí ikonka "3G", aby mohli prohlásit jak progresivní že jsou, ale reálná propustnost, kvalita pokrytí, odezva a další parametry jsou žalostné. Tím, že by snížili cenu, by dosáhli akorát přehlcení a kolapsu svých sítí, takže výhodnější je pro ně nasadit hroznou cenu, kterou ale pár chudáků bude muset zaplatit, protože se třeba bez těch mobilních dat opravdu neobejdou. Ve spojení s nižšími pořizovacími investicemi do "čínského CISCa" (všichni víme o kom je řeč) a méně kvalitních, či levných (z výprodejů skladů s blížícím se startem LTE ve světě) komponent tak nula s nulou pojde, vlk se nažere a koza zůstane celá. Zoufalci budou sice stále řvát, ale na ty (na nás) dlabali v minulosti a budou dlabat i nadále.