Tyhle průzkumy jsou scestné, jsme díky marketingu naučeni nakupovat značky HW. Spousta lidí dříve chodila a nakupovala prostě "Nokii". Dneska se zase chodí nakupovat Samsung. Samsung má monstrózní mediální kampaň. A běžný nezainteresovaný nakupující, kupuje prostě "dotykáč". Ještě pořád není tolik tématicky gramotné populace, aby se dalo říci, že si jdou pro Android, iOS, BB, nebo WP. Jdou prostě pro mobil a "slyšeli, že Samsung je prý docela dobrý". Blackberry si koupí člověk, který ho zná a ví co od něj dostane, není to masově propagovaná značka a ani samotní operátoři ji nijak neprezentují, mají prostě pár kusů pro manažery a nadšence, kteří vědí pro co jdou. IOS si koupí fanda Applu, nebo někdo kdo zanevřel například na Android, nebo WP (a tak mu to stojí za tu útratu), nebo se dostal k Applu postupně díky šedivění z desktopových Windows a tak chce mít tak nějak "všechno". Opět pro neznalou většinu to bývá jen ten telefon, který je papírově horší než ten "samsung co mají u týmobajlu", a přitom o kus dalšího telefonu dražší. WP prodávala především Nokia, ale většinou lidem, kteří neokusili Symbian, těm WP7 a WP8 většinou (není pravidlem samozřejmě) nestačil. Jestli se WP povede u řekněme "laického" kupujícího díky cenám a jestli se operátorům bude chtít více propagovat to ukáže čas. No a Android kupují samozřejmě i lidé, kteří jdou prostě pro Android, ne pouze neznalí, to je samozřejmost. Nicméně pointou je, že výhodou Androidu je, že je prostě systém, který je otevřený a zdarma pro výrobce HW. V každé výloze operátora i ostatních prodejců mobilů uvidíte desítky mobilů různých značek, ale jen jedna bude mít BB OS, jedna bude mít iOS a víceméně jedna bude mít WP8.X. Všechny ostatní mají Android. Proto tyhle průzkumy prostě zatím vůbec o ničem nevypovídají.