Eurotel: pojďte s námi dělat byznys

Eurotel byl dlouhou dobu kritizován ze strany některých firem z oblasti IT, že nenabízí třetím stranám žádnou transparentní a jasně definovanou možnost spolupráce. To se ale včera změnilo.

Partnerský program Eurotel

Obchodní model spolupráce, který včera představil Eurotel, by se poměrně dobře dal přirovnat k tomu, co nabízí T-Mobile – tedy forma spolupráce, kdy operátor nabídne externím spolupracovníkům své know-how a technické zázemí a třetí strana vytvoří aplikaci, kterou pak operátor bude pomáhat výrobci propagovat. Partnerský program Eurotelu však s sebou nese také některé prvky OskarZóny, a to v tom smyslu, že existuje možnost vyvíjet aplikace, které Eurotel následně od výrobce odkoupí. Teď ale trochu podrobněji.

Partnerský program je skutečně více než na čemkoliv jiném založen na partnerství. To probíhá tak, že výrobce vyvine nějakou aplikaci využívající nějakým způsobem mobilní síť, při jejímž vývoji je Eurotel ochoten svému vývojářskému partnerovi pomoci, a to konkrétně formou technického výcviku a školení, podporou při vývoji aplikace či zapůjčením zařízení pro její testování.

Jakmile je aplikace vyvinuta, tak u Eurotelu projde tzv. certifikací. V okamžiku, kdy je certifikována, tak ji Eurotel zařadí do své databáze certifikovaných aplikací a v závislosti na její atraktivitě je ochoten ji také pomáhat propagovat i dalšími cestami jako prezentací na Roadshow, distribucí reklamních materiálů na značkové prodejny a mezi potenciální zákazníky či vytvořením případových studií (podobné je to i u T-Mobilu). Další fáze, kdy partner prodá svoji aplikaci nějaké firmě - zde je potřeba zdůraznit, že primárně se Eurotel zaměří na firmy poskytující služby přímo jeho firemním zákazníkům a ne vyvíjející například wapové aplikace (pro ty existují jiné formy spolupráce) – je již výhodná pro Eurotel. Ten si totiž ponechá veškerý zisk z provozu vaší aplikace v jeho síti (tedy poplatky za data, SMS atd.).

V případě, že je však vaše aplikace pro Eurotel opravdu zajímavá, tak mohou nastat v zásadě dva možné scénáře – Eurotel od vás aplikaci odkoupí nebo na ni bude poskytovat na svoji infolince bezplatně technickou podporu.

Divide et impera

Tímto antickým heslem (rozděl a panuj) se řídí také Eurotel, a tak v rámci svého partnerského programu vytvořil hned několik kategorií, do kterých bude rozdělovat své partnery.

Bronzový certifikát neboli certifikát podpory je nejnižší z forem vzájemné spolupráce, kdy Eurotel svému partnerovi nabídne jen základní formu propagace jeho produktu (tedy vydání v seznamu certifikovaných řešení). Držitelé stříbrného a zlatého certifikátu pak mohou navíc očekávat podporu zaměstnanců Eurotelu při prodeji jejich produktů a další propagaci výsledné aplikace ze strany Eurotelu.

Aplikace, které se dostanou do kategorie nejvyšší, povýší z běžného partnerství na tzv. strategické. To znamená, že Eurotel od svého partnera aplikaci zcela odkoupí a bude ji sám prodávat, sám propagovat a sám pro ni bude poskytovat podporu (případně ve spolupráci s partnerem). Možná vás ale napadla otázka, jak se vlastně pozná, do které kategorie by mohla ta či ona aplikace patřit. To samozřejmě do značné míry závisí na Eurotelu, nicméně v zásadě platí to, že čím zajímavější je aplikace z hlediska objemu generovaného provozu v mobilní síti, tím výše může stoupat v partnerském žebříčku její dodavatel, a je vcelku jedno, jestli je to jedna osoba či obrovská nadnárodní společnost.

Diskuze (2) Další článek: Dvě externí klávesnice pro Dell Axim: stojí za pozornost!

Témata článku: , , , , Euro, DEL, Výcvik, Euro &