Špatně jste to pochopil. To na čem facebook stojí jako služba není reklama. Pro něj samotného není reklama podstatná, jeho zajímá jen profit ze zisků z reklamy. Facebook nabízí minimální marketingové možnosti narozdíl od googlu. Pro něj je důležitá komunikace a využití služeb zákazníky a následně až na to se napojuje reklama a její zisk, což je rozdíl od googlu, kde reklama je to nejdůležitější a ostatní věci jsou proprietární řešení pro to, aby tato reklama fungovala co nejefektivněji a mohla se co nejvíce šířit. Už z toho co píšete je přeci jasné, že rozšíření na mobilní zařízení nebylo za účelem rozšíření možností reklamy ale na rozšíření kvality služeb (tak jako to například dělají jiné služby: last.fm, badoo, palringo...). To je rozdíl od toho, co udělal google když vydal android pro získávání informací o zakaznících. Ano, brzo přišli na fb i služby spojené s optimalizací pro marketing, jenže tyto služby opět šli až v druhé vlně s optimalizací desktopového rozhraní (např. geolokace...). Ano, fb se stále bude více soustředit na reklamu, ale jak říkám, není to jeho hlavním meritem. To na čem fb stojí je stále komunikace. Chápu, je to těžší na pochopení a ty rozdíly jsou pro člověka co se v tom nepohybuje zanedbatelné ale funguje to takle:http://img337.imageshack.us/img337/1866/fbvsgoogle.jpg... Nebavím se o tom, co oboje živí, ale to, jak ten systém funguje. Mezi tím je třeba rozlišovat