Gigaset: Pevná linka není mrtvá, je dotyková a sci-fi

Diskuze čtenářů k článku

Ivan  |  04. 11. 2011 19:56

Mam VOIP a rozhodne neni pravidlem, ze vetsina operatoru dava 1+1. Je to spis vyjimka.
Ale me osobne prijde mimo cena tech pristroju kolem 4.000,- Na mobilu ruzne widgety a zabavy chapu -cekani, cestovani, ale ze bych tohle provozoval doma na utrzenem sluchatku...?
Pro me je bezny DECT plne vyhovujici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buffalo007  |  04. 11. 2011 14:14

Zajímavý model. Už několik let sleduji, jak se technologie mobilů opožděné instalují i do telefonů pro pevnou linku. Máme nyní doma několik Siemensů a je to docela dobrý. Zároveň fungují jako domácí síť, takže můžeme po celém baráku si vzájemně volat, bez toho aby jsme křičeli nebo zbytečně chodily nahoru a dolů po schodech.
Do těch telefonů taky už jdou nahrát obrázky pro kontakty, ale opravdu to je opruz, jednak se to musí nahrávat přes USB, telefon má hodně malou paměť a obrázky musí mít hodně malé rozlišení. Android by byl o hodně lepší řešení, prostě by se třeba jenom přes základovou stanici napíchl na internet a s google účtu si načetl všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FFS  |  04. 11. 2011 12:38

Tak ja mam VoIP linku jak u rodicu, tak u sebe a ve firme se uz ani jinak nevola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  04. 11. 2011 10:44

Pevnou linku jsem už nepoužil ani nevím kolik let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban  |  04. 11. 2011 08:27

Zásadní problém je v tom, že spousta lidí (i autoři podobných článků) si často myslí, že pevná = "ta drahá předpotopní věc od telecomu co jsme dávno zrušili".
Jenže pevná linka je pevná proto, že leží na stole doma/v kanclu a nejde odnést - vede k ní kabel. A tomu samozřejmě odpovídá i voip. Sám mám doma pevné linky 4, paušály mě nic nestojí a volám většině známých zadara, na pevné linky a na mobily za babku.
A právě pro domácí telefonování je mnohem praktičtější bezdrátový telefon, nejlépe s více sluchátky - na rozdíl od nějakého prťavého mobilu nebo smartphonu!
Taky jako pár ostatních zde nechápu lidi co sedí např. v kanclu, ťukají nějakou objednávku do kompu a ramenem se marně snaží držet nějaký mobil u ucha. Hrůza!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxifik  |  04. 11. 2011 08:39

Jo, přesně z těchto důvodů mám doma také VOiP, účty v porovnání s O2 pevná cca třetinové za stejné volání a používám ji na volání na pevná čísla jak to jde. Jen mi ještě chybí funkční SW do mobilu s WM6.5 pro toto telefonování tam, kde je WIFI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OFF  |  04. 11. 2011 09:52

Tak to voláte ještě celkem draze. Není velký problém se dostat na desetinové náklady oproti standartní lince. Ještě důležitější věcí u VoIP operátorů než cena za minutu je tarifikace. Většina VoIP nabízí 1+1, kdežto O2 pevná je 120+60 (taky u benzínky platíte po 10 litrech co ? ).
Jinak musím souhlasit, že co se týká přenosných telefonů, patří siemens k tomu nejlepšímu v SOHO segmentu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxifik  |  04. 11. 2011 07:57

Také osobně nechápu, proč mají například prodejny, kde sedí prodavač(ka) na zadku má klasický FAX na pevné lince a pro hovory mobil. Co je to za logiku, když navíc na propdejnu mají rychlý internet. VOiP se každý bojí. A tak si naši mobilní operátoři v pohodě mastí kapsy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  04. 11. 2011 10:20

Presne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  04. 11. 2011 06:14

Také mám jeden Gigaset doma pro VoIP volání (A580IP). Byl jsem docela překvapen širokými možnostmi (více sluchátek k základně, více VoIP operátorů) i provozními vlastnostmi (spotřeba, dosah). Přitom cena se rovná obyč. levnému "drátovému" IP telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  04. 11. 2011 05:21

Pevná linka nie je Sci-Fi, iba ľudia sú hlúpi.
Pritom volania cez VoIP sú neskutočne lacné. Nie je problém nájsť kvalitného operátora s volaniami do pevných sietí za 2 centy, na mobily za 10 centov a do vlastnej siete zadarmo. A k tomu dostanete napr. 10 samostatných telefónnych čísiel.
Miesto toho firmy masívne kupujú mobilné telefóny pre svojich zamestnencov, ktorí sedia celý deň na stolom, viažu sa na 20 EUR na číslo za mesiac a potom majú neskutočne veľké faktúry za telefonovanie, ale berú to ako samozrejmosť.
Ľudia sú hlúpi a s tým nič nespravíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 11. 2011 07:51

Sam si "hlúpi"
"Miesto toho firmy masívne kupujú mobilné telefóny pre svojich zamestnencov, ktorí sedia celý deň na stolom, viažu sa na 20 EUR na číslo za mesiac a potom majú neskutočne veľké faktúry za telefonovanie, ale berú to ako samozrejmosť.
O cenach, za jake volaji firmy, se ti muze jen zdat. A samozrejme, s pevnou linka ci volanim pres VOIP nezastihnes zamestnance mimo praci. Uvedom si, ze firmy logicky voli reseni nejmensiho odporu - mobilu. A i kdyby platily 20 eur cislo / mesic? No a? V porovnani s ostatnimi naklady je to neco, cim je zbytecne se zabyvat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  04. 11. 2011 10:19

Bez tých urážiek, poprosím.
Nepísal som o firmách s 100+ mobilnými linkami. Tie majú naozaj špeciálne ceny. Písal som o väčšine firiem s 5-30 zamestnancami. Takým nikto nič extra nedá. Viem to veľmi dobre, pretože som prešiel sériou rokovaní so všetkými mobilnými slovenskými operátormi. Neúspešne.
Nechcel som veľa:
- balík 10-20 čísiel (bez akciových mobilov - bol som skromný)
- volania vrámci firmy zadarmo (ak to má byť náhrada pobočkovej ústredne)
- volania do všetkých sietí kedykoľvek za rovnakú cenu 5-7 centov
- spoločná fakturácia na jedno IČO
- kľudne aj záväzok platiť mesačne povedzme 50 EUR (t.j. 700-1000 minút)
NIKTO mi nebol schopný dať takúto ponuku. Miesto toho mi ponúkali bežné paušály typu: 30 EUR na jedno číslo, teda 300 EUR na firmu mesačne!
A to si píš, že si každá malá firma dobre zráta, či bude platiť mesačne o 250 EUR viac (ročne to robí 3000 EUR!).
Dnes má každý svoj súkromný mobil. A ak nemusí riešiť pracovné veci mimo pracovných hodín cez telefón, nepotrebuje mobil. Takých je väčšina. V extrémnom prípade nie je problém, aby zavolal zamestnávateľ zamestnanca na jeho súkromné číslo. Pretože tiež len ťažko mu dá nastálo služobné auto len na to, že mu raz za rok zavolá, aby výnimočne prišiel do práce aj mimo pracovných hodín.
Ak hovoríme o pracovníkoch v teréne, to je iný prípad. Ale takých je menšina. Drvivá väčšina si to "odsedí" v kancelárii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gekko  |  06. 11. 2011 00:28

Ty tady zacnes mlejt h0vna o tom, ze lide jsou hlupaci, a sam se citis dotcenej, kdyz Te nekdo nazve hlupakem. Si to trosku srovnej v hlave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  07. 11. 2011 11:06

Napísal som snáď o tebe alebo o niekom konkrétnom, že je hlúpy? NIE!
Napísal som, že ľudia sú (vo všeobecnosti) niekedy hlúpi = robia hlúpe veci. Čo je na tom zlé? Nie je hlúpe, ak niekto platí trojnásobnú cenu za niečo, čo môže mať 3x lacnejšie?
Ja som to robil kedysi tiež - bol som hlúpy. Ide o to, či si necháš poradiť od druhých a robiť múdrejšie rozhodnutia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxifik  |  04. 11. 2011 10:43

Pane Pokorný, proč by vlastně měl být zaměstnanec k zastižení mimo pracovní dobu, samozřejmě mimo lidí co drží jakékoliv pohotovosti a služby. To je typický český fenomén, odejít za bránu podniku, ale nevypnout, neodpočinout si a stále myslet na práci. Podle mne je to špatně a ani na zdraví lidí to mnoho nepřidá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  04. 11. 2011 01:58

Škoda jen, že nás operátoři pevnou linku v podstatě pohřbili. V zahraničí běžňě dostupné balíčky kombinující více služeb za jeden paušál (ADSL+pevná, resp. ADSL+pevná+TV/mobil) u nás v klasické podobě neexistují. Navíc např. u Telefóniky jsou sazby na volání vysoké a s tarifikací 120+60 s. To vše doplněné o povinnost platit k internetu min. 99 Kč měsíčně, navíc bez volných minut. T-Mobile po převzetí sítě Radiokomunikací pevnou nenabízí vůbec, jen převzal stávající klienty a těm služby pevné linky ponechal. Tím více se u nás daří VOIP operátorům, kteří mají volání v podstatě za hubičku. Ale jinak souhlasím, že produkty Gigaset jsou pro pevnou to nejkvalitněší. Sám klasický DECT od Gigasetu používám pro pevnou linku k mé plné spokojenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alambert  |  04. 11. 2011 01:55

používání pevný linky je v týhle zemi každopádně scifi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iMathas  |  04. 11. 2011 03:02

Cistokrevna pevna je sci-fi, ale VOIP je jedna z moznosti jak citelne ulevit domacimu rozpoctu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjara  |  04. 11. 2011 09:54

Mám pevnou s 300 minutama plus internet u kyslíků za 520Kč.To není sci-fi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
no vidíš  |  04. 11. 2011 10:06

No vidíš, já mám od T-Mobilu ADSL z akce (internet za půl) za 199,- a k tomu VOIP od 802.cz zadarmo. S voláním od 0,30 Kč na pevné. 300 min. bych rozhodně neprovolal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjara  |  04. 11. 2011 13:04

My máme starou babičku a maželka s ní každý večer debatuje přes pevnou,takže nám to vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alambert  |  04. 11. 2011 14:59

mě to jako sci-fi připadá...za 520 bych si představoval min. 2x tolik minut...jde to pokud si k tomu pořídíte internet, ale pokud nechcete internet od 02 tak podle mě nesmysl...
a kor vzhledem k tomu, že už pevnou linku skoro nikdo nemá, nebo skoro nikdo z mého okolí (aby mě někdo nechytal za slovo, že jeho babička ji teda ještě používá.....) což myslím zavinil ČTÚ vysokými spojovacími poplatky mezi mobilními sítěmi a pevnou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šedivák  |  06. 11. 2011 17:37

To je ale 300minut na pevnou, ne do všech sítí. Tady mezi mobilmany to těžko někdo pochopí. Kdo je fanda do pevné linky, má VOIP. Moje babka má pevnou taky, platí něco přes 4 sta a nemá nic k tomu navíc, jen zpuchřelý kousek kabílku a to jí takto účtují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor