Ale jo, občas jsou takové kurzy. Problém je v tom, že je provádějí externí agentury, které o tom, jak to u nás chodí, nemají ani páru. Takže se to nakonec všechno stočí na taková obecná pravidla a doporučení, která jsou v praxi velmi málo použitelná. Navíc často jsou požadavky vedení a doporučení této agentury v přímém (nebo alespoň nepřímém) rozporu. Takže se ocitáme dost často v jakési schizofrenní situaci. Vždycky, když z takovéhoto školení odcházíme, tak si říkáme: "To byla ale blbost". Ale běda, jak to někdo před vedením řekne nahlas. To už je oheň na střeše.
A co se týče profesních informací, tam je to ještě horší. Často je dostáváme "s křížkem po funuse".
Asi takhle: Firma udělá akci X. Zákazník zavolá, že mu přišel dopis, ohledně akce X. My mu na to řekneme, že o tom nic nevíme, ať si dojde na "kamennou pobočku". Pak volá druhý, pátý, desátý, stý. Tak začneme zjišťovat, jestli není nějaká nová akce. Tak do druhého dne se konečně dozvíme, že skutečně byla zahájena akce X, třetí den příslušná osoba vypracuje postup, jak se vzhledem akci X postupuje a tak čtvrtý den je všechno v pořádku. Jenže lidi, co volali v těch prvních třech dnech nenabydou dojmu, že firma nezvládla svojí vnitřní komunikaci, ale že my, operátoři jsme ÚB (úplně blbí).
Nabízí se dotaz, proč se to nezjišťuje hned po prvním zákazníkovi. Jednak po telefonu je málokdo přesně schopen popsat, co mu přišlo a čeho se to týká. Může se např. jenom jednat o reklamu na jiný z produktů, který nemá sjednaný, ale která se v daném měsíci přidává ke každé poštovní poukázce. Navíc pokud je to typ "horník z dolu Dukla", tak z toho skutečně nikdo nedostane použitelné informace.
No a nakonec, když jde o tu komunikaci ve firmě. Nikdo nepřizná, že chyba je u něj. Tak si to mezi sebou přehazují jako horký brambor a nejčastěji to skončí u nás (my už to nemáme na koho hodit). Takže my jsme každý měsíc hodnoceni a jsou hledány chyby v každém vyřčeném slovu (všechny hovory jsou nahrávány) a patřičně "oceňovány"
Musím přiznat, že od doby, co tu pracuji, si vážím práce všech lidí, kteří pracují ve službách. A když se dopustím nějakého excesu, tak si říkám, jak si tak prodavačka musí říkat "to byl ale debil".